Hej
du behöver inte en lågnivåkabel per högtalare. Ofta räcker det med en för rear och en för front, om du har intruktionsboken till steget så brukar det stå där hur man ska koppla.
jag har ett fyrakanals steg, på den kör jag en baslåda och två fyratummare. Jag har dragit två lågnivåkablar och satt dom i CHANNEL1 resp CHANNEL3, enligt stegets bruksanivsning är det så det ska kopplas. Det spelar ingen roll om jag drar en till lågnivå från stereo (min stereo har fyra lågnivåutgångar) och sätter denna i CHANNEL2, det blir ingen skillnad.
Steget måste ha en remote från stereon för att starta. Remote-kabeln på stereon är ofta en ensam lite enfärgad kabel som inte har nån halvfärgad tvilling (som högtalarutgångarna har, dom e ju två och två(grön - grön/svart osv)).
Du skarvar med en "sockerbit".
Säkringen till steget, ska sitta på pluskabeln, så nära batteriet som möjligt. Det betyder att säkringen kommer att sitta i motorrumet. Det finns säkringshållare att köpa. Jag har satt en vattentät hållare som kostade ca. 20 kr. Ur den går två kablar, jag skarvade den helt enkelt på +kabeln med hjälp av sockerbitar. Finns det inte sockerbitar i samma grovhet som strömkabeln så måste du hitta andra sätt att skarva. Det är viktigt att skarvningarna är bra gjorda annars riskerar du att de glappar.
Hoppas det hjälpte.
/Simon
**// Toyota \\**