3958
Sök

Toyota Carolla eller Honda civic?

27 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Ska köpa en bil runt 10-20 tusen.
Jag undrar vilken av dom som är bäst? När det gäller att vara billigast och mest felfri?
Senast redigerat av Martin740 (13 maj 2011)

1 255 Inlägg
13 maj 2011
Corolla är grymt bra bara går o går så länge inte rosten tar dom, har själv haft 2st en 89a och en 92a.

Dom ska väl ligga i toppen med minst fel på bilprovningen med smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

1 255 Inlägg
13 maj 2011
Bullet--- skrev:
Skulle rekomendera Civic, ser bättre ut än corolla överlag och roliga att köra. Billiga i försäkring,skatt,drift.

Att den ser bättre ut håller jag med om sen bkllig i skatt,drift och försäkring är ju corollan med dock så krånglar corollorna i regel mindre än civic.

27 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Bullet--- skrev:
Anubis skrev:
Bullet--- skrev:
Skulle rekomendera Civic, ser bättre ut än corolla överlag och roliga att köra. Billiga i försäkring,skatt,drift.

Att den ser bättre ut håller jag med om sen bkllig i skatt,drift och försäkring är ju corollan med dock så krånglar corollorna i regel mindre än civic.

Skulle inte säga att civic är kända för att krångla om man sköter dem, vilket dem oftast inte är tongue
Tyvärr är rosten ett faktum, skärmar och bagagelucka är vanliga ställen. sad

Tack för svar!
1-1 mellan carolan och civic vilken ska man ta haha?
själv så bryr jag mig ganska mycket om utsende, men ska börja plugga nu så kommer verkligen inte ha pengar för lagningar.

Avstängd
10 388 Inlägg
13 maj 2011
Bullet--- skrev:
Skulle rekomendera Civic, ser bättre ut än corolla överlag

För smak och tycke är inte individuellt inte wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 255 Inlägg
13 maj 2011
Bullet--- skrev:
Anubis skrev:
Bullet--- skrev:

Skulle inte säga att civic är kända för att krångla om man sköter dem, vilket dem oftast inte är tongue
Tyvärr är rosten ett faktum, skärmar och bagagelucka är vanliga ställen. sad

Rost är ju vanligt på corolla med så

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 maj 2011
Möjligt att det finns en liten skillnad på driftsäkerheten mellan Civic och Corolla, i alla fall statistiskt. Men då skall man komma ihåg att Civic är en rolig bil som körs därefter, Corolla är det inte.

Hittar du en Civic i ok skick håller den sannolikt lika väl som en Corolla i ok skick, men är en klart roligare bil. I mina ögon är det ett enkelt val, köp en Honda. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök