2612
Sök

Problem med bixeneon när jag vrider på nyckeln caddy-01

31 Inlägg
4 maj 2011
Trådstartare
Jag har eftermonterat bixenon på min caddy-01,jag har provat med två olika fabrikat och samma "fel" har uppkommit,när jag vrider på nyckeln och och halvljuset tänds automatiskt (i detta fall bixenon) så nollställs klockan och trippelmätaren,detta sker inte alltid men oftast,om jag vrider på parkeringsljuset innan jag startar bilen och sedan sätter på halvljuset så funkar det som det ska (oftast),jag testade dessa lampor på vår skoda octavia-01 och det funkade klockrent,jag hade en tanke på att det kunde vara batteriet som var dåligt så det är nytt men det var inte det som var felet, jag funderar nu på om det skulle kunna vara ljusomkopplaren kanske?,summern som varnar om man glömt ljuset funkar inte heller,trots ny summer!

finns det ngn som har ngn ledtråd?

mvh

122 Inlägg
8 maj 2011
Koppla in en kondensator till xenonljusen så slipper du problemet.

31 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Hej,kondensator säger du,hur funkar det?,var ska jag sätta den?,var hos en kompis igår och han testade med en diod så att inte strömmen skulle gå bakåt men det hjälpte inte,har du möjligtvis ngn länk?

Jag bor i borås så det får gärna finnas där och handla,kanske på kjell.com?

122 Inlägg
12 maj 2011
En kondensator är en kondensator, sök på wikipedia. Jag skulle prövat med en man brukar använda för bilstereobyggen. Finns att köpa på diverse affärer som säljer bilstereo.

Du kopplar helt enkelt in den innan xenonballasten.

122 Inlägg
14 maj 2011
Eller om du vill gå den enkla vägen så är det väl bara att vrida belysningen till p-ljus innan du startar bilen, för klockan nollställs väl inte om du har motorn på och sedan tänder halvljusen?

Sök