2634
Sök

Importera fälgar

17 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
Har letat runt som en galning efter fälgar till min Galant. 18" vill jag iaf ha och det verkar bara finnas några få i Sverige som ligger i den prisklass jag tänkt mig...

Fick sen syn på http://www.discountedwheelwarehouse.com … cSPage=766

Idiotiskt att importera fälgar eller hur säkert är det att handla från en sådan sida?

Mvh. Gustav

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
16 maj 2011
LundaGurre skrev:
Har letat runt som en galning efter fälgar till min Galant. 18" vill jag iaf ha och det verkar bara finnas några få i Sverige som ligger i den prisklass jag tänkt mig...

Fick sen syn på http://www.discountedwheelwarehouse.com … cSPage=766

Idiotiskt att importera fälgar eller hur säkert är det att handla från en sådan sida?

Mvh. Gustav

Det kan vara klockrent och du kan ha otur men i de flesta fall funkar det utmärkt. Jag beställde spridare till Vetten ifrån Georgia USA och dom var hos mig inom 5 dygn. Jag har skickat ett mail till den här däck och fälgfirman för att kolla om domskickar varor till Sverige.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

17 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
Ja okej, ungefär som jag trodde. Men kan ju vara värt en chansning! Helst vill man ju få det på faktura så att man slipper betala med visa, för det känns ju inte speciellt säkert.
Jaha, gjorde du det nu för min skull? Tack i så fall!

Mvh. Gustav

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
16 maj 2011
LundaGurre skrev:
Ja okej, ungefär som jag trodde. Men kan ju vara värt en chansning! Helst vill man ju få det på faktura så att man slipper betala med visa, för det känns ju inte speciellt säkert.
Jaha, gjorde du det nu för min skull? Tack i så fall!

Mvh. Gustav

Nja visa eller paypal. Inte bara för din skull utan jag är ute efter däck inom en snar framtid. Jag har svårt med min dimension i Sverige (255/50 16").

/Benny

Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

17 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
Jaokej!

Mvh. Gustav

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
16 maj 2011
faktura kan du glömma från utlandet, däremot paypal, det brukar de flesta ta.

ta även o googla företaget o läs om någon har några åsikter om det.

17 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
Okaj, bra att veta att det inte går smile Paypal ger ju lite större säkerhet än visa iaf. Ja det kan vara smart! Vad kan det kosta i frakt tror ni?

Mvh. Gustav

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 242 Inlägg
16 maj 2011
LundaGurre skrev:
Okaj, bra att veta att det inte går smile Paypal ger ju lite större säkerhet än visa iaf. Ja det kan vara smart! Vad kan det kosta i frakt tror ni?

Mvh. Gustav

Vi får se om jag får svar från dom. Det kanske är så att dom inte exporterar till Sverige.

/Benny

Min youtubekanal!

956 Inlägg
16 maj 2011
Jag beställde fälgar till min bil från alloywheels.com för några månader sen. Funkade klockrent med paypal betalning och frakten tog typ en 1-2 veckor. Betalde ca 4k för fälgarna och 800:- för frakten. Samma pris i sverige bara för fälgarna är va 8000:-.

Dock visade det sig att 2 av fälgarna hade haft däck pålagda och blivit balanserade då vikter satt på, dessa skilde även i nyans inuti. Dock var dom inte använda på väg då dom ser ut i nyskick utifrån sett.

Skulle tro att någon fått fel fälgar och att då dom var en ganska udda dimension så hade dom blivit liggande, så dom passade på att skicka dom till sverige när dom fick chansen.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

93 Inlägg
16 maj 2011
Glöm inte att du kommer att få betala 25% moms vid införseln. Ävel tullavgift kan förekomma

Jag driver KolfiberVinyl.se som ska bli Sveriges bästa sait för Kolfiberfilm och Solfilm :)

Sök