3848
Sök

Söka taxileg efter rattfylla

31 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
Hej.Blev av med körkortet 2005 för rattfylla.Var tvungen att ta nytt körkort efter 1 år.Regelbunda läkarbesök och prover i två år ingick.Har levt helnyktert efter detta.
Ligger detta mig i fatet nätr jag söker taxileg?

1 122 Inlägg
19 maj 2011
Det tror jag inte men d är nog samma krav med hur länge man måste haft körkortet sedan "nytt"

gasa nu foer faen!

723 Inlägg
19 maj 2011
Borde ju göra det, rattfylla i registret sedan vara taxi? Ingen bra kombination...

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

1 122 Inlägg
19 maj 2011
I alla bilar ja kört sitter det ju alltid alkolås så ska inte säga nå. Men blir lite svårare fiffla med det

gasa nu foer faen!

Muttley
19 maj 2011
Upp till beslutfattarna . Men de var riktigt noga med att påpeka det.  Gör en prövning får du se.

Att de sitter alkolås i bilen kvittar då de tar 2 minuter att koppla ur det.  Jag har inget i min bil.

31 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
Har du erfarenhet av detta?Menade trafikakverket att du får taxileg trots du åkt för rattonykterhet?

Muttley
19 maj 2011
Menar du mig så har jag ingen erfarenhet men de påpeka det när ja gick kursen att om man hade något i registret så skulle man be om en prövning. Vissa brott gjorde att man var lörd men kommer inte ihåg om fylla

31 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
Tack för dina svar.Ringde Trafikverket och frågade.Märkligt nog räknas inte trafikbrott när det gäller taxileg.Förklaringen var att gör du dig skyldig till tex rattfylleri ,så blir du av med ditt körkort.Utan körkort får du naturligvis inget laxileg.Logiskt eller hur.
Det som gäller är våldsbrott och stöld.Har du tex misshandlat eller hotat någon.Inget taxileg.
Kan vara bra att veta för er som söker taxileg.

Tomten
1 065 Inlägg
19 maj 2011
Testa sök taxileg finns att kryssa i söka prelimenärt eller liknade kostar 300 kr.
Kan vara bra att veta innan man söker det och man blir nekad sen när man lagt ut mera pengar.
DU får även ett utlåtande varför du blir nekad om du nu skulle bli det som man kan överklaga osv.

kosta på dom 300 kr så får du svar om du kan ta eller inte.
Lärt mig att Muntliga avtal eller svar är lika med noll - papper som gäller med underskrift

Muttley
19 maj 2011
ah ja då så. Då är de inga problem. Sen är de upp till åkarna med om du ska köra för någon. De kollar upp lite med.

Sök