93T skrev:
Tycker du har fått massor av både tips och idéer, sedan vad man väljer att ta till sig är kanske en annan sak.
Värt att notera är att det inte enbart är avgashusets storlek som avgör hur snabbt en snurra spolar, tänk på att du fortfarande har en ganska bastant kompressorimpeller som ska snurras igång.
Tycker fortfarande att det är dumt att satsa på ett sådant agg för de effekterna, har du väl byggt ett grenrör med T4-fläns är det inte lika lätt att byta till ett mellanstort agg med T3.
Jo, absolut klart jag fått massor av tips ? Nej det har jag ju inte fått, det ända jag fått är att min motor inte orkar få fast på snurran, det är tipset jag fått. Negativa kommentarer har jag fått inge annat som jag vill ta till mig.
Men vad spelar det för roll då om andra kör med en gt30 eller gt36 och det går fin och får bra? Tror inte den har så mycket mindre kompressorimpeller den heller?
Men måste man ärligt talat försöka förstå vad andra skriver med inte vara stirra sig blind på en sak. Men klart jag ska testa den, och ser jag att det inte blir någon respons osv så är det bara att skaffa en mindre.
Tycker ändå att vissa som svarar i forums delen att de är så grymt negativa så fort det är något. Klart folk tappat lusten till att fråga.
TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser