4020
Sök

Kamrem inställningar 200sx s13! Hjälp fort.

Sideway Is The Only Way.
71 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
H3llBoy skrev:
LanarN skrev:
H3llBoy skrev:
men ta och kolla avgasvärdena för kan vara lambdan som är sönder så den får helt fel värden, kan även vara att ditt chip har pajat... pröva sätt i originalet om du har.

Hur ska jag kolla avgasvärdena då? xD, Det chippet jag har i just nu är det enda jag har hmm, Vore det vettigt att annars läsa av felkoder? Hur mkt går det på i en verkstad?

vet du någon som har fordon i skolan för dom brukar ha en avgasvärdsapparat så du kan kolla dina värden.
Det går att läsa felkoder på boxen vilen verkstad som helst kan kolla dom.. ja du bra fråga vad det kan kosta...

Läste nu hur enkelt det var att läsa felkoder på 200sx, så kommer göra det snart. Sen har jag kommit fram till att den började gå dåligt efter jag satte in det nya ljudsystemet med bas, steg och ny huvudenhet.

Så jag funderar nu på om det skulle kunna vara så att dem drar så mycket av batteriet att det inte orkar driva tändspolarna fullt ut?

Hell Yeah!

Live my life Sideways
312 Inlägg
25 maj 2011
LanarN skrev:
H3llBoy skrev:
LanarN skrev:

Hur ska jag kolla avgasvärdena då? xD, Det chippet jag har i just nu är det enda jag har hmm, Vore det vettigt att annars läsa av felkoder? Hur mkt går det på i en verkstad?

vet du någon som har fordon i skolan för dom brukar ha en avgasvärdsapparat så du kan kolla dina värden.
Det går att läsa felkoder på boxen vilen verkstad som helst kan kolla dom.. ja du bra fråga vad det kan kosta...

Läste nu hur enkelt det var att läsa felkoder på 200sx, så kommer göra det snart. Sen har jag kommit fram till att den började gå dåligt efter jag satte in det nya ljudsystemet med bas, steg och ny huvudenhet.

Så jag funderar nu på om det skulle kunna vara så att dem drar så mycket av batteriet att det inte orkar driva tändspolarna fullt ut?

Nä det tvivlar jag på om det skulle vara så.. Men tror du hittar det i felkodningen..

H3llBoy. Live your life sideways...
Facebook Grupp: https://www.facebook.com/groups/194900634046501/

Sideway Is The Only Way.
71 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
H3llBoy skrev:
LanarN skrev:
H3llBoy skrev:

Nä det tvivlar jag på om det skulle vara så.. Men tror du hittar det i felkodningen..

Hmm, Får se vad dioderna säger sen wink, Men nu börjar jag bli ganska säker på att bilen började gå dåligt efter jag satte in stereon, så får ta och kolla över jord och strömen då batteriet sitter ibak.

Hell Yeah!

Sideway Is The Only Way.
71 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
Nu har jag gjort en felkods avläsning och gissa vilket nummer jag fick. Jo, 55! Så den säger att den inte har något fel, Så vad ska jag testa nu?

Hell Yeah!

Överladdad!
530 Inlägg
26 maj 2011
tempgivare?

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

Live my life Sideways
312 Inlägg
27 maj 2011
om du tror det är stereon.. Koppla bort den och testa..
Kollat säkringar och relä . Kan jue vara något sånt som krånglar...

H3llBoy. Live your life sideways...
Facebook Grupp: https://www.facebook.com/groups/194900634046501/

Sideway Is The Only Way.
71 Inlägg
27 maj 2011
Trådstartare
H3llBoy skrev:

Har kollat igenom den också nu, ingen skillnad med eller utan stereo. Sen inga säkringar verkar trasiga.
Har dessutom kollat över lambdan och den går lika dåligt med den urdragen som med, så den borde det inte vara. Även lmm är utesluten då om den vart trasig hade den inte kommit över 2k:rpm.

Fler ideer?

Hell Yeah!

Överladdad!
530 Inlägg
27 maj 2011
LanarN skrev:
H3llBoy skrev:

Har kollat igenom den också nu, ingen skillnad med eller utan stereo. Sen inga säkringar verkar trasiga.
Har dessutom kollat över lambdan och den går lika dåligt med den urdragen som med, så den borde det inte vara. Även lmm är utesluten då om den vart trasig hade den inte kommit över 2k:rpm.

Fler ideer?

Har du mätt tempgivaren?

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

Sideway Is The Only Way.
71 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
Burnout89 skrev:
LanarN skrev:
H3llBoy skrev:

Fler ideer?

Har du mätt tempgivaren?

Vad ska det vara för värde på den?
Är det inte så att om den hade vart trasig så hade den gått dåligt när den blir varm? När den är kall borde den ju logiskt sett gå bra?

Hell Yeah!

Sideway Is The Only Way.
71 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
Tjenare, Nu har bilen börjat gå ännu sämre på nått jävla vänster! mad
Här är en film hur den går nu när man gasar lite:

http://www.youtube.com/watch?v=xdmYGewOnsw

Först fullt gaspådrag , Andra gången halvt gaspådrag.

Börjar tro att det är något fel med chippet eller styrboxen.

Börjar fan bli irriterad på skiten nu:mad:

Hell Yeah!

90 Inlägg
28 maj 2011
Men om du tycker den började gå dåligt efter ljudbygget så skulle jag börja felsöka där..
Hur drog du kablarna tex? för det kan spela in ganska stor roll för spänningen i kablarna skapar ett elektromagnetiskt fält som kan störa ur tex motorstyrenhet etc smile

Sök