Hej! Hade loss termostat huset och alla kylslangar för att komma åt startmotorn underifrån då den inte funka. Men nu när jag fått igång allt så kokar bilen efter ett par hundra meter... Har bytt alla slangklammrar runt kylarslangarna. Men hur testar man om termostaten öppnar vid 80 grader som den ska? Jag vet att man brukar koka termostaten. Men vet inte hur man får ut den ur termostat huset det ser ut att vara pressat ihop? Den kokar på bara några hundra meter... Jag tror det kan vara vattenpumpen? Finns det något sätt att testa om pumpen funkar? ! Så som jag förstår går det en kort slang från motorn till termostathuset sen vidare upp i motorn sen vidare till övre delen av kylaren sen ut genom undre delen av kylaren och in i termostathuset igen! Kan det stämma? Men iaf slangen som går från termostat huset till motorn och sen från motorn till övre delen av kylaren. Dom e båda varma men slangen från undre delen av kylaren till termostathuset är kall. Någon som har en lösning på vad det kan vara?