4657
Sök

Bytt växellåda/koppling på min 940 o kopplingen funkar ej

10 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
ja böt koppling o låda på bilen
o när ja ska åka iväg så går de lägga i alla växlar utan att de skorrar men när man släpper kopplingen så drar de inte nott , de drog lite i början men sen vart det bara sämre.
Kan man vända lamellen åt fel håll eller vet ni nott annat ja kan ha lyckats med ?
Det är som att tryckplattan inte trycker nonting när ja släpper kopplingen.

tacksam för svar

1 215 Inlägg
28 maj 2011
för kort vajer?

10 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
ä ingen vajer, hydrauliskt

1 215 Inlägg
28 maj 2011
visst fan, märks att man behöver sova wink

50 Inlägg
28 maj 2011
Jag är ingen Volvo frälst nisse precis men det skulle kunna vara att tryckstången som går in i lådan är för lång eller om urtrampningslagret blev utbytt i samma veva är tjockare en den gammla eller om det hamnat snett det är vad jag skulle gissa på åtminstonde.

3 Inlägg
28 maj 2011
är det motstånd direkt när du trampar på kopplingen? satte du i rätt lamell o urtrampningslager?

82 Inlägg
28 maj 2011
har liknande problem ,  fast svårt att få i växlarna  i fullt nedtryckt läge, men släpper man kopplingen 2 cm går dom i galant tongue   bytte också inatt:D

10 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
nu är de fixat , ja vände lamellen åt fel håll (Y) haha jasså, alltid är de nott som krånglar !

82 Inlägg
28 maj 2011
jag betvivlar att jag satt min på fel håll men hur satte du det tongue

10 Inlägg
28 maj 2011
Trådstartare
okej , min drev ingenting istortsett ,  jaru 50% chans att man gör fel o naturligtvis gjorde ja de !

82 Inlägg
29 maj 2011
hehe nä jag har inte gjort fel ,  har ju 6 puckars så sticker ut fjädrar och en krans på 5-7 mm  på ena sidan så ska nog ha gjort fel och den driver fint smile

Sök