Hej!! Åkte till jobbet igår och svängde in på parkeringen med en skarp högersväng utan något gaspådrag. Mitt i svängen small det till kraftigt i vänster sida i framvagnen.. Stanna till då och blev lite chockad, sen smög jag iväg på ettans växel med tanken om att det inte skulle driva. Men den drev iväg som vanligt, nog tänkt om det!
Efter jobbet skulle jag åka hem då jag märkte att det dunkade lr skorrade jag prövade att svänga fulla rattutslag vänster och höger, det lät något kraftigare till höger. sen gasa jag lite grann och då försvann dunka det nästan helt och så fort jag släppte gasen och bilen motorbromsa så dunkar det som satan, i takt med att farten ökade kom dunkandet intensivare typ som att en kugg hade gått av.
Men det roliga är ju att det går att växla lika lätt som vanligt men att det dunkar på motorbromsning.
Vad kan vara fel? Slutväxel drivknut? Jag vet inte..
Jag kan tillägga att om jag trycker ned kopplingen när jag rullar så rasslar det likadant som vid motorbromsning och att det rasslar ingenting när jag står still.
Jag har sneglat lite under, har tänkt ikväll att hissa upp så båda framhjulen hänger i luften och lägga i ettans växel på tomgång sedan lyssna vart det rasslar. Bra eller dålig ide? Innan det kan man ju känna om det är glapp i drivknuten.