camaro67 skrev:
Rquired skrev:
camaro67 skrev:
En sån är ju ungefär lika kul som en en volvo 740. Stor, tung och har inte några speciellt skoj köregenskaper
Råder det helt klart delade meningar om uppenbarligen, en 5-serie är förstås ingen sportbil men helt klart något utöver det vanliga i den storleksklassen. Den uppträder som en betydligt mindre och lättare bil än den är, väghållningen är riktigt vass och styrningen exakt även om just den ofta blir lite glapp i med tiden.
Jämfört med Volvo 740 som är något utöver det vanliga den med, dock i negativ bemärkelse.
En 535i E34 är inte den första bilen man tänker på om man skall köra ut på en bana, men till vardags är den både rolig och framför allt bekväm. En 944 färdig för bana är förstås rejält mycket roligare, men om man tar en sådan till jobbet orkar man ens köra hem eller låter man bilen stå och tar bussen istället?
Jag har kört ett par stycken e34:or och jag blev inte imponerad av vare sig komforten eller väghållningen och då jämför jag inte med några värsting bilar utan sånna i samma klass. Tycker inte att e34 passar in på den där listan överhuvudtaget. De andra är sport/entusiastbilar och bmw:n är en vanlig svenssonbil som inte en människa vänder sig om efter
Mycket kan man kalla Mercedes W201 och W124 men varken sportbil eller entusiastbil är rätt tycker jag, inte om E34 kallas vanlig svenssonbil åtminstone? Som sagt det råder delade meningar...
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.