3330
Sök

Köra oreggad bil till regbesiktningen..130mil

1 101 Inlägg
22 maj 2011
När jag reggade min skyline så åkte jag med mina engelska skyltar + papprena på typintyget  du fått av transportstyrelsen + kopior på de engelska regpapprena och papper som jag fick av försäkringen (dagliga försäkringen) å sen åkte jag bara 

blir du då stannad kan du bevisa väldigt lätt att det är rätt bil med chasi nr och nummret på ditt typintyg ifrån transportstyrelsen att just denna bil har en bokad tid på bilprovningen

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

79 Inlägg
22 maj 2011
Förra sommaren vart jag och farsan och reggade en nyimpoterad pontiac-60 vi åke ca 30 mil enkel resa till bilprovningen utan regplåtar och vi blev även stoppade på vägen av polisen pga att vi köre utan regplåtar, Men det vart inga problem när dom såg att vi hade en tillfällig försäkring för oreggade bilar och att vi hade bokat tid till regbesiktning.

efter att man har regbesiktiat så kan man åka till närmsta polisstation och hämta ut tillfälliga regskyltar som man kan åka med tills dom riktiga kommer

55 Inlägg
22 maj 2011
Trådstartare
bxmpower skrev:
Förra sommaren vart jag och farsan och reggade en nyimpoterad pontiac-60 vi åke ca 30 mil enkel resa till bilprovningen utan regplåtar och vi blev även stoppade på vägen av polisen pga att vi köre utan regplåtar, Men det vart inga problem när dom såg att vi hade en tillfällig försäkring för oreggade bilar och att vi hade bokat tid till regbesiktning.

efter att man har regbesiktiat så kan man åka till närmsta polisstation och hämta ut tillfälliga regskyltar som man kan åka med tills dom riktiga kommer

Jo det borde ju inte vara längden till bes stationen som avgör tycker man

55 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
Bilen kördes hem blev 145 mil sammanlagt ,körde utan skyltar hela vägen med pappret på att jag bokat tid för regbes med mig ,körde in i uppsala för att besöka en kompis och fick polisen bakom mig men de stannade inte mig utan svängde av när jag fortsatte rakt fram.

Blev inte stoppad en enda gång vilket var skönt.

Dock ringde jag trafikpolsen och frågade och de sa att så länge jag har med mig pappret på tillfälliga försäkringen och bes bevispappret så var de lugnt så länge jag körde i rätt riktning.

killercow
30 maj 2011
haeggroth skrev:
fick polisen bakom mig men de stannade inte mig utan svängde av när jag fortsatte rakt fram.

Detta har ju jag lite svårt att tro, om du saknade plåtar hmm

772 Inlägg
30 maj 2011
killercow skrev:
haeggroth skrev:
fick polisen bakom mig men de stannade inte mig utan svängde av när jag fortsatte rakt fram.

Detta har ju jag lite svårt att tro, om du saknade plåtar hmm

Om polisen är ute i ett annat ärende så stoppar dom inte en bil som kör utan regplåtar.

55 Inlägg
30 maj 2011
Trådstartare
Om de varit där jag bor (piteå) så hade de garanterat stannat mig men här har de ju inte så mycket mer än haschrökare att jaga lixom

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
30 maj 2011
horbybonnen skrev:
KHRacing skrev:
har du öppen dump så tag bort den helt eller sätt dit orginal.

ang oskyltat så vill jag se den lagtexten att det är ok.

För det är ett poilisiärt brott att köra oskyltat.

stämmer inte importerade bilar får lov att köra till bilprovningen utan skyltar har gjort det åt en bilfirma
inga problem

Körde den nyrenoverade Saabhusbilen utan skyltar till registreringsbesiktningen helt utan skyltar och det var lagligt både enligt polis, transportstyrelse och bilprovning... Japp! jag kontrollerade detta personligen och hos alla instanser eftersom jag tyckte det lät konstigt.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Sök