Tjena! Nej men man måste stadga upp motorn uppifrån (typ med motorlyft) , ta bort drivaxlarna, sen släpper man på alla motorfästen och sen släpper ner frambalken (lossa högra bultarna en bit och ta bort dom vänstra så balken hänger ner till vänster) . sen sänka ner motorn med hjälp av lyftanordningen och sen lossa de sista bultarna imellan motor och lådan och plocka bort lådan. Är ju lite pyssel
Tjena! Nej men man måste stadga upp motorn uppifrån (typ med motorlyft) , ta bort drivaxlarna, sen släpper man på alla motorfästen och sen släpper ner frambalken (lossa högra bultarna en bit och ta bort dom vänstra så balken hänger ner till vänster) . sen sänka ner motorn med hjälp av lyftanordningen och sen lossa de sista bultarna imellan motor och lådan och plocka bort lådan. Är ju lite pyssel
Din rasat eller?
M
okej tackar ne det har den inte men kopplingen tar nere vid golvet. så måste byta lammeller
okey, men det kan ju vara slavcylindern istället kanske? Jag hade likadant problem med min, brorsan hade bytt den ngt år tidigare o sen kom det igen, så jag testade att lufta vid nippeln på cylindern många ggr, det blev skitbra . gör ett försök, kostar ju inget heller o tar ingen tid
ja fan det tkr ja du ska testa inna du plocka lådan iaf ha du lite o sysselsätta dig i helgen med iaf , bara böja dig ner över motorrummet, blir bäst uppifrån. slavcylindern/kopplingscylindern sitter typ vid startmotorn kan man säga, sen är nippeln på lättåtkomlig plats.
hojta till om det är ngt, så får vi se om ja kan hjälpa dig
ja fan det tkr ja du ska testa inna du plocka lådan iaf ha du lite o sysselsätta dig i helgen med iaf , bara böja dig ner över motorrummet, blir bäst uppifrån. slavcylindern/kopplingscylindern sitter typ vid startmotorn kan man säga, sen är nippeln på lättåtkomlig plats.
hojta till om det är ngt, så får vi se om ja kan hjälpa dig
kollade nu och man såg den ju direkt, har inte kollat något direkt där innan men ska försöka lite med det snart jadå jag hör av mig om det är nått som inte går som jag vill