2725
Sök

Min audi Quattro aut 2.8 vill inte ladda

30 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
Hej igen.. Min audi har fått något knasigt fel.. det började med att ladd lampan lös lite nu och då.. inte stop röd utan bara lite grann.. Idag åkte jag till affären då lös den till och från hela tiden när jag tog en rondell
hoppade abs bromsarna in.. sen var det kört.. provade att nolla styrboxen. men inget hände.. det går att starta bilen om jag har ström men så fort jag kör iväg så blir jag strömlös och broms lampan för abs lyser och sen slår till..

Någon som vet ett svar.. jag funderar på att byta multiremmen.. den är sliten. Jag tog ur säkringen för abs men då ville inte bilen starta och gå utan dog..

Jag behöver bilen så är det någon som har varit med om det eller har tips..

Anki Quattro

21 761 Inlägg
2 juni 2011
Börja med att ladda upp batteriet med batteriladdare, det verkar vara ganska urladdat just nu. Kolla sedan hur kolen ser ut på laddregulatorn och att alla kablar på generatorn sitter som de ska och ser fräscha ut. Om kolen är väldigt slitna så brukar man kunna byta kol, men jag rekommenderar att byta hela laddregulatorn så att allting blir nytt. Brukar inte kosta skjortan. smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 juni 2011
Har kolen blivit bytta och dåligt lött kan det bli såhär;

Omonterat läge:
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/DSCF0798.jpg

Monterat läge:
http://i536.photobucket.com/albums/ff329/te_wik/DSCF0797.jpg

En lätt sak att kolla och kostar typ inget att löda om smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

30 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
Jaha då är det bara att försöka hitta rätt på den då.. det är ju lite bökigt att komma åt men kolla kan jag alltid göra.. för detta började sen jag var ute och lekte efter en grusväg som var en massa pott hål i..

Jag håller tummarna på att min bil funkar snart och tack för bilderna

Anki

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 juni 2011
Vad är det för bil och motor?

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

30 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
En audi quattro automat   93 2,8... Jag vill ju ha lite att köra med men om du har tips snälla ge mig dom.. jag kan inte vara utan bil

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 juni 2011
tickeys skrev:
En audi quattro automat   93 2,8... Jag vill ju ha lite att köra med men om du har tips snälla ge mig dom.. jag kan inte vara utan bil

Ok men hitta bara generatorn så sitter kolen tillsammans med laddregulatorn fastskruvade på baksidan av den med två skruvar smile

Mvh Tommy

30 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
Generatorn har jag hittat i detta gytter.. det är trångt av bara den må jag säga..så jag misstänker jag får föröka att hitta bultarna så jag kan ta loss allt.. eller om jag kommer åt från baksidan och ta bort laddregulatorn.. det är ju lite enklare om jag slipper plocka bort allt

Tack på förhand.. jag kanske slipper byta generator.. den var ju inte billig då till min bil

Kram

'Anki Quattro

21 761 Inlägg
3 juni 2011
tickeys skrev:
för detta började sen jag var ute och lekte efter en grusväg som var en massa pott hål i..

Sån info är bra att veta, då bör du som sagt även kika på eventuellt lösa kablar. smile

Sök