3837
Sök

B230FB går bara på 3 cylindrar!!

37 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
har problem med min motor... Den går bara på 3 cylindrar. det är 1a cylindern som inte får gnista. Jag vet att tändkabel och stift är OK för när jag sätter i stiftet och håller mot godset så får jag gnista!!! men så fort stiftet är i motorn och bilen står på tomgång och jag tar av tändhatten så får jag ingen reaktion!!! har även hällt i en flaska Akut hjälp för tomgången för smörjning av bensinledningarna:P Mina funderingar är kan det vara första spridaren som är sönder eller kan det vara nått i fördelaren?? Är välldigt tacksam för alla svar jag kan få jag håller på att bli knäpp på detta!!

MVH

90 Inlägg
9 juni 2011
Kan vara stiftet som är trött endå, helt annat tryck i en cylinder än utanpå! smile testa o byta stift mellan 1an o 2an o se om den börjar gå på 1an då smile

37 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
Smilee skrev:
Kan vara stiftet som är trött endå, helt annat tryck i en cylinder än utanpå! smile testa o byta stift mellan 1an o 2an o se om den börjar gå på 1an då smile

okej skall testa det men om det är dött ändå på 1:an vad tycker du jag skall göra härnäst???

90 Inlägg
9 juni 2011
Kolla om insprutaren öppnar som den ska smile

Sök