Vare inne på detta själv dock med klarglas.
Har inte testa detta själv men kan dela mig mig av mina tankar och ideer.
Du bör hitta lämplig plexi för det kan man forma i ungen, Vad jag läst (150c i ungnen i ca 10min)
Plocka bort det gamla glaset och testa dig fram med plexi och se till att plexiskivan du ska böja är större än baklysena för att ha lite att spela på när du böjer för att förhindra skador på skivan.
Sen är det limma eller scilicon som gäller för att få plexit på själv bakljusen.
Sen hur du vill göra med dioderna är väll upp till dig men för att få det enligt filmerna så är det ju bara göra rader med dioder i varje block.
Lite fakta.
Akrylplast har utmärkta optiska egenskaper med en transmissionsförmåga på cirka 92%.
Har mycket god beständighet utomhus.
Har en hög yt glans och hårdhet.
Kan ej kallbockas. Måste värmas för att kunna formas.
Påverkas ej av alkaliska lösningar, utspädda syror och oljor, men angrips av starka syror, alkoholer, aceton och klorväten.
Brinner med en gul knastrande låga med blå kärna, luktar aromatiskt.
(Icke självslocknande)
Vid fullständig förbränning avges CO2 och H2O.
sen finns det ju macrolon. med kära namn som , Makrolon, Lexan, Tuffak, Sustonat. kemisk beteckning Polykarbonat.
Karbonatplast är stark, seg och slagtålig även vid låga temperaturer.
Karbonatplast kan kallbockas och klippas i plåtsax.
Vattenabsorptionen är i rumstemperatur låg (0,17%). Men vid kontakt med varmt vatten över 60oC bryts karbonatplasten ned och blir spröd.
Vid fastsättning måste karbonatplasten ha möjlighet att röra sig, annars kan mikrosprickbildning uppstå.
Dimensionsstabiliteten är utmärkt även vid höga temperaturer.
Transmissionsförmågan är 85-90 %.
Karbonatplast är självslocknande, röken luktar sött.
Vid fullständig förbränning avges CO2 och H2O.
Karbonatplasten är resistent mot svaga syror, alifatiska kolväten, paraffin, alkoholer (ej metanol), animaliska och vegetabiliska oljor och fetter, men angrips av oxiderade syror, baser, ammoniak, aromatiska och klorerade kolväten
Orker inte läsa igenom det jag nyss skrev så hoppas du fattar