3871
Sök

Byta kopplingswire SAAB 900 -96

1 Inlägg
26 januari 2011
Trådstartare
Hej!

Som fattig student har man inte alltid råd att vända sig till en verkstad, så nu vill jag be er lite om hjälp.

Härom dagen så gick kopplingswiren av, eller efter lite efterforskningar så verkar det vara en vit liten plastsak i änden på wiren som har gått sönder, antar att det är saken man fäster i pedalen?

Hursomhelst, ny wire är beställd och på väg och i min iver att komma igång har demonteringen av diverse "skydd" satt i gång och det är nu som det börjar krångla då jag är totalt obegåvad när det kommer till bilar, så när man läser massa facktermer i diverse guider så tar det tvärstopp.

När jag har skruvat bort det som kändes enkelt och så att få bort, så kommer jag fortfarande inte åt själva överdelen på pedalen, där jag antar att kabeln ska fästas. Så min fråga är, ska följande saker tas bort och om någon vänlig själ vet hur så skulle jag bli väldigt glad av att få det förklarat.

1. Nånting som ser ut som ett element?
2. Luftkanal som går till utblåset vid förardörren.
3. En vit dosa med en jävla massa sladdar.

http://www.decorange.se/sakerpabilen.jpg

Tack på förhand,
Jocke

46 Inlägg
21 juni 2011
Försöker väcka liv i den här tråden för att jag  tycker synd om killen som inte fick någon hjälp!
Fast om jag ska vara ärligt så behöver jag samma hjälp som denna killen ville ha efter som det hänt likadant med brossans bil, har aldrig skruvat med saab innan så behöver lite hjälp.

Sök