4433
Sök

Bränsletrycksregulator

517 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
#1
jag undrar om jag måste ha en ställbar btr på min bmw för att ha turbo, original flödar det 3,5 bar och jag har spridare som flödar 359cc vid 3bar och jag ska ladda 0,6bar. eller är det så att jag behöver ha en ställbar som minskar trycket innan motorn kräver mer flöde?

motor M50b25 med 359cc/3bar 395cc/3,8 alltså ska dessa spridare räcka till runt 350häst i bmw 6an,

men åter till frågan måste jag skaffa en ställbar BTR????


57 Inlägg
20 juni 2011
#2
Det är jäkligt svårt att få den gå bra utan att kunna justera bränsletrycket.

Åker man original styrsystem så är en progressiv att föredra så den fetar på lite extra vid laddtryck.


517 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
#3
Daniel86 skrev:
Det är jäkligt svårt att få den gå bra utan att kunna justera bränsletrycket.

Åker man original styrsystem så är en progressiv att föredra så den fetar på lite extra vid laddtryck.

jo det e klart men det flödar ju inte 3,5bar hela tiden jag tycker det borde gå men sen så funkar ju inte alltid det man tycker ska funka


57 Inlägg
20 juni 2011
#4
3.5 bar har du i grundtryck så det trycket har du alltid. Sen ökar det linjärt med laddtrycket med original btr, just detta brukar inte räcka till så därför vill man ha en proggresiv som ökar bränsletrycket mer än original vid ladd.


517 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
#5
Daniel86 skrev:
3.5 bar har du i grundtryck så det trycket har du alltid. Sen ökar det linjärt med laddtrycket med original btr, just detta brukar inte räcka till så därför vill man ha en proggresiv som ökar bränsletrycket mer än original vid ladd.

fan att jag sålde min malpassi 1:1,4 btr då sad


57 Inlägg
20 juni 2011
#6
Ja jag har precis testat min m50 med original btr så vet att soppan inte räcker alls vid ladd... = spik = en toppackning mindre.


517 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
#7
okei tack tack hur mkt laddade du då?


57 Inlägg
20 juni 2011
#8
Den dummade sig redan på 0.4-0.5 men laddar totalt 1 bar..


Kör ju dock lite större spridare å e85 med chippad box å moddad lmm
Senast redigerat av Daniel86 (20 juni 2011)


517 Inlägg
20 juni 2011
Trådstartare
#9
okei nice de men då skaffar jag mig en ny btr då en progressiv får de bli


57 Inlägg
21 juni 2011
#10
Ja kör man på e85 så ska man köra 1:1,4 vet inte om det är samma till bensin men antar det smile


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
21 juni 2011
#11
Jag kör orginal btr dock en extern boch. inga problem! Bara den som mappar vet om det!

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

517 Inlägg
21 juni 2011
Trådstartare
#12
det va något sådant jag hade för mig att du gjorde, M3 btr va?
jag tänkte testa utan att mappa först, eftersom det är 3,5bar grundtryck.



Sök