3272
Sök

Är det här en bra stereo?

172 Inlägg
11 januari 2007
Trådstartare
Tja, har just köpt en ny bilstereo och undrar om det är nåt att ha? nån som har provat den förr? jag har själv inte packat upp den än...

Stereon i fråga är en Pioneer DEH6800MP

http://www.digicom.nu/products/product.asp?pid=13413

1 453 Inlägg
11 januari 2007
Jag har den för tillfället och den funkar kanon. Det enda som egentligen saknas är tidskompensering, men visst går det att få bra ljud i bilen ändå och den duger alldeles utmärkt för en nybörjare inom bilstereo som jag är.

Fördelar:
- Direkt bas/substyrning
- Lätthanterlig EQ
- Snygga menyer/interface
- Bra kräm (4x50W, 70Wsub)
- 3 par lågnivåutgångar (2V)
- Mp3 stöd

Nackdelar
- Ingen tidskomp
- Inget separat joghjul för låtnavigering

Min slutsats är att enheten är ett bra köp för den som inte nödvändigtvis behöver vara alltför avancerad.

25 Inlägg
11 januari 2007
Jag kör med den och har inget att klaga över, enda man saknar ibland kan vara en aux ingång men annars en kanonstereo.

666 Inlägg
11 januari 2007
Jag kör me den och är riktigt nöjd, lätt hanterlig och mycket bra menyer... jog hjul till låtnavigering?! det sitter jue en joystickknapp till vänster om volymreglaget, jag tycker iaf det är lättare me knappar än hjul när man ska bläddra låter..

Jag säger köp

//Silver

1 453 Inlägg
11 januari 2007
silverbird skrev:
Jag kör me den och är riktigt nöjd, lätt hanterlig och mycket bra menyer... jog hjul till låtnavigering?! det sitter jue en joystickknapp till vänster om volymreglaget, jag tycker iaf det är lättare me knappar än hjul när man ska bläddra låter..

Jag säger köp

//Silver

Har du en sån så borde du veta att det joghjulet inte hanterar låtnavigering utan endast volym och frekvensnivå. Har testat DEH-8600 som har dubbla rattar och den är mycket skönare på så vis.

Modo-fan från början till slut
330 Inlägg
11 januari 2007
Jajjamen...den funkar skitbra...har äntligen fått tillbaka min efter reparation...

Stolt far till Freddy 18/12-08

172 Inlägg
11 januari 2007
Trådstartare
Okey låter bra det, ska väl koppla in den när jag får tid och ork..

391 Inlägg
11 januari 2007
Lill_Knukle skrev:
Jag kör med den och har inget att klaga över, enda man saknar ibland kan vara en aux ingång men annars en kanonstereo.

enligt Specen så har du tillgång till AUX  " AUX-In (with optional CD-RB20) 

* den verkar ha bra funktioner, i övrigt och ger iaf ett högt kvalitetsuttryck

172 Inlägg
13 januari 2007
Trådstartare
okok, nån mer som har erfarenhet av den?? bara kul att veta lite då jag håller på laga bakaxel och avgassystem på bilen nu, så jag kan inte prova den för bilen står 3 mil från gården....

666 Inlägg
14 januari 2007
sveddan skrev:
silverbird skrev:

Jag säger köp

//Silver

Har du en sån så borde du veta att det joghjulet inte hanterar låtnavigering utan endast volym och frekvensnivå. Har testat DEH-8600 som har dubbla rattar och den är mycket skönare på så vis.

silverbird skrev:
Jag kör me den och är riktigt nöjd, lätt hanterlig och mycket bra menyer... jog hjul till låtnavigering?! det sitter jue en joystickknapp till vänster om volymreglaget,

Jag menade den knappen som sitter till vänster om jogdial ratten, det ja ville säga var att det jag tycker mer om knappar till att byta låtar och ändra i menyer, byta mappar osv... men det är som sagt en smaksak....

Förövrigt kan jag även säga att ja gillar att alla knappar sitter på högersidan... för när jag sitter där jag brukar så når jag knappt till högersidan:P

//Silver

Sök