3364
Sök

Volvo 850, oljud framvagn

1 Inlägg
7 januari 2011
Trådstartare
Bilen är en volvo 850 (4bultat)
Efter att jag bytt skivor och klossar runt om så har det uppkommit ett dunkande,tickande ljud från höger fram.
Det låter rätt högt och är där i kurvor samt rakor hela tiden i princip. Ljudet är ungefär tick tick tick tick och så håller det på. hmm
Det låter inte vid gaspådrag eller vid inbromsing utan med jämn gas, elr ingen gas (automatlåda)

Bytte till vinterdäck i samband med bromsbytet också och skippade då spacerplattan som satt på med sommardäcken. volvo orginal alufälg på både vinter och sommardäck kan det vara nått? Har kollat lite och inget verkar sitta löst på ngt sätt och bromsarna är korrekt ditsatta, ser inga skavningar någonstans heller. roll

Någon som har nån idé om vad det kan vara och saker jag bör känna/kolla på för att felsöka. big_smile

Mvh Hampus smile

24 Inlägg
26 juni 2011
Ett vanligt problem på 850 vad jag har hört och upplevt är att stabb.staget brukar ge ut ljud ifrån sig testa att ta bort de och hänga upp krängningshämmaren med ett snöre eller liknade och testkör lite snabbt om det försvinner är det den som ska bytas smile billigt och lätt smile

Sök