2952
Sök

Beach buggy (Bubbla) går inte på tomgång

2 Inlägg
27 juni 2011
Trådstartare
Hejsan!
Jag skulle behöva hjälp med min beach buggy. Jag har precis tagit ut den och den funkar relativt bra. Men den vill inte gå på tomgång, den dör alltså så fort man släpper gasen. Det är 1300 motor och jag har blåst ut förgasaren men det hjälpte inte heller. Bilen har även ett elektriskt tomgångsmunstycke som jag också har blåst rent. Det funkade när jag hade samma problem för ett par år sen men inte nu. Kan inte förstå vad det kan vara för fel. Skulle uppskatta hjälp ganska snabbt eftersom besiktigningen är snart.

373 Inlägg
27 juni 2011
Kollat tändstift-fördelarlock-rotor??Tändkablarna ''ok'' och sitter dessa bra på stiften??

Sedan skulle jag kolla om det kommer fram soppa(men det verkar det göra)men kolla inkl bränslefilter..
Lycka till!

''Hugin-Hachiko''

74 Inlägg
27 juni 2011
Om du har vacuumfördelare så kolla att slangen verkligen sluter tätt runt anslutningarna, kolla så att tändstiften tänder som de ska, plocka ur och rengör munstycken i förgasaren och justera in chokespjället, det ska stå lite öppet i sitt mest stängda läge. Kolla så att inte automatchoken har hängt sig.

Edit: Kolla gärna så det klickar i tomgångsmunstycket när du kopplar ström till det.
Senast redigerat av Wobbert (27 juni 2011)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
28 juni 2011
Kolla även att vakumklockan i fördelaren fungerar.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

2 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
Tackar så mycket för all hjälp, ska kolla det jag inte redan gjort imorgon och skriver hur det gick då, jag har besiktning på torsdag så hoppas att det löser sig!

Sök