Dunkande ljud i vänster bakhjul vid skarp sväng. BMW 323i E36 96.

Magg0t
6 juli 2011 · 72 Inlägg

Hej, så får jag tar en skarp sväng, låg som hög hastighet så dunkar det till i mitt vänstar bakhjul (förarsidan) Det upplevs ungefär som att man får däck släpp och fäste direkt alternativt att man rullar över en sten typ. Det blir så att bilen "hoppar" till lite grann och varje gång det sker så hörs ett dunkande ljud. Sliter jag i hjulet eller putar på det med fötterna så märker jag inget konstigt men det är nog svårt när den inte är upp hissad.

Det är en BMW 323I cupé med K&N sänkningssatts. Fjädern ser helt ny ut än osv. Någon som har en bra gissning ? Ska ta av hjulet i helgen men behöver lite hjälp med vad jag ska söka efter.

Mvh Magg0t

Volvofarfar
6 juli 2011 · 1 312 Inlägg

Hjulmuttrarna åtdragna?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
Magg0t
6 juli 2011 · 72 Inlägg

Så in i helvete, vet inte vad tidigare ägaren dragit med men jag får inte lös dem fast jag står och hoppar på ena sidan av fälg korset och farsan håller i andra sidan tongue

Truckerbob
10 juli 2011 · 4 Inlägg

Kanske är de bultarna för långa .

Truckerbob
10 juli 2011 · 4 Inlägg

Kanske är de bultarna för långa .

Magg0t
10 juli 2011 · 72 Inlägg

Truckerbob skrev:
Kanske är de bultarna för långa .

Det är samma som suttit sedan bilen var ny och samma fälgar ska det också vara. Tyvärr kommer jag inte under med domkraft utan måste hissa upp den lite eller baka upp plankor för att komma under med domkraften, för om dem skulle vara förlånga (bristande info från säljare) kan man väl känna om man rycker och sliter i däcket när den är upp hissad ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang