Är förmodligen lättare än att köra 740 på vintern. Alltså inga problem
Ja de borde inte vara några problem. Dessa bilar har väl antispinn och antisladd antar jag. Dock mister man ju den goa känslan när man genar genom ett dike med en 740 och de smäller till och så är man uppe på vägen igen utan att de kostat ett skit;)
Så länge den inte är sänkt så funkar den nog bra, är den sänkt så plogar du nog lite snö ibland.
Kör inte bredare än 225:or på vintern, det sladdar och släpper ändå på vintern även med torra vägar eftersom det är ganska dåligt fäste även i odubbade vintersulor. Nu pratar jag utifrån bilen jag kör fn. men jag har ju haft sänkta japsare tidigare, dock ingen 350z.
Jag skulle göra en omfattande rostskyddsbehandling innan iallafall. Japanska bilar är ofta dåligt anpassade för vårat klimat. Att dom gör bilarna i folietjock plåt gör inte saken bättre.
Jag skulle göra en omfattande rostskyddsbehandling innan iallafall. Japanska bilar är ofta dåligt anpassade för vårat klimat. Att dom gör bilarna i folietjock plåt gör inte saken bättre.
Japanska bilar dåligt anpassade för vårt klimat? finns inga moderna japanska bilar som rostar mer än någon annan bil. Sen finns det vissa modeller som troligen är sämre för vintern och därför har tillverkaren inte valt att ha samma skydd som andra modeller som anses passa vårt nordiska klimat bättre men att tro att en 350z rostar sönder föra att du kör den på vintern är att vara fast i ett tankesätt som fanns på 90-talet.
Finns flertal av både 350z, s2000, mr2 som kör på vintern både runt stockholm och jönköping och av dem jag pratat med har ingen gjort någon underredsbehandling. Men, bristen på motorvärmare ser jag som den största nackdelen, sliter så enormt mycket på delarna att starta upp bilen i -20 men eftersom det är en japansk bil så är det nog ingen fara, hade varit värre om det var en modern volvo.