2786
Sök

Köpråd: Golf II eller Golf III?

660 Inlägg
16 april 2009
urikai skrev:
el-systemet är skit på mk2 (har en själv) men mk3orna rostar lätt har jag fått för mig kanske stämmer?
skulle ha köpt en fint välvårdad mk3:a är ju lite nyare iaf wink

Haha vilket el-system? tongue

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

729 Inlägg
16 april 2009
Båda är väldigt lätta att skruva med!

Golf 3an har ju betydligt modernare utseende, speciellt invändigt! Men det är ju upp till dej vad du är ute efter...

Utbudet av eftermarknadsprodukter är enormt till båda och priserna är bra (gäller även reservdelar)! Billigaste bilen att styla måste vara en Golf! wink

Angånde motoralternativen så skulle jag absoslut inte ta nån mindre än 1.8an! Har haft en 1.8 mk3 och den var ingen raket direkt! Skulle rekommendera en GTI, ingen skillnad vilken... Men köp absolut ingen förgasarmaskin!!!!

Och vad du än köper så köp en Golf som är bra iskick (dvs så lite rost som möjligt), löns inte att bara välja en som är billig! I längden är det betydligt mer ekonomiskt att köpa ett fräscht exemplar!

Har själv haft 2 st mk2 och 2 st mk3... bilder på mk3orna hittar du på min sida, har tyvärr inga bilder på mk2orna...

Lycka till!
Senast redigerat av ts85 (16 april 2009)

huh?
10 427 Inlägg
16 april 2009
Soderqvist skrev:
lätt och simpelt på dessa bilar!

Håller med om att Golf II ger ett mekvänligt intryck smile
Bara en vanlig service luftfilter/tändstift/olja är simplare
att utföra på Golfen än på valfri containerbil från nordligare trakter.

872 Inlägg
16 april 2009
2an så klart. tyskstukad golf 2 med  takräcke (porr) . lätt lagad, billigt, gott om delar. 3an e ful tråkig och instrumentbrädan pajjar jämnt

If its too loud you are too old!

35 Inlägg
16 april 2009
jag skulle köpt en fräsch 2a smile

16 197 Inlägg
16 april 2009
Soderqvist skrev:
urikai skrev:
el-systemet är skit på mk2 (har en själv) men mk3orna rostar lätt har jag fått för mig kanske stämmer?
skulle ha köpt en fint välvårdad mk3:a är ju lite nyare iaf wink

Haha vilket el-system? tongue

//Soderqvist

har själv ägt typ 10 st jetta mkII å har du aldrig haft nå problem me elsystemet på nån av dom.. kanske nåt relä som pajjat men de får man ju räkna på me på gamla bilar.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
20 november 2009
Då frågar jag efter ett svar!

Vad ska man kolla efter på dessa bilarna om man ska köpa en av dom? Då jag funderar mest på Golf III ? smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Skruvar på allt!
30 Inlägg
21 juli 2011
en 2:a tycker jag är snyggare helt enkelt och kanske billigare i försäkring men vad vet jag? tongue BTW jag ska troligen ringa på en 2:a från 91 som kanske blir min brukis smile

-Fullgas = motor ras...
-Fulltös = medvetslös...

Sök