Tjena har två mds 10or och ett alpine slutsteg, men slutsteget slår ifrån när man vrider på för mycket.. nån som har någon bra förklaring? tacksam för svar
Tjena har två mds 10or och ett alpine slutsteg, men slutsteget slår ifrån när man vrider på för mycket.. nån som har någon bra förklaring? tacksam för svar
Vilka basar vilket slutsteg?? Kanske för låg impedans.
bryggat tvåkanals steg till paralellkopplade basar kanske? kan isf. vara som bosabeng skriver. Annars kan det bero på att du har dålig jord och/eller för dålig spänning till steget.
Ja att du har två basar förstår jag, men HUR har du kopplat dem på steget?
Jag antar nu att du har bryggat steget, sedan körd alla plus från basen till plus på steget? Du kör troligen steget som 2 kanals nu oxå? Alltså en bas/bryggad kanal?
Detta är varför ditt steg isf. inte funkar, du har för låg last på ditt steg som just nu jobbar lika hårt som 1ohm stereo, vilket steget inte klarar av.
Ja att du har två basar förstår jag, men HUR har du kopplat dem på steget?
Jag antar nu att du har bryggat steget, sedan körd alla plus från basen till plus på steget? Du kör troligen steget som 2 kanals nu oxå? Alltså en bas/bryggad kanal?
Detta är varför ditt steg isf. inte funkar, du har för låg last på ditt steg som just nu jobbar lika hårt som 1ohm stereo, vilket steget inte klarar av.
Det är ju ett fyrkanals. Så har borde ju sett hur man kopplar. bridged 4 ohm borde det ju stå. borde ju inte vara nån fara. tror inte han pararellkopplat basarna till en kanal.