3374
Sök

Läcker vid Högra sidan av Bilen en bit från hjulet!!

116 Inlägg
27 juli 2011
Trådstartare
Kan det vara den högra packboxen som läcker ? eller vad finns det mer för alternativ som det skulle kunna vara .  Bilen är en Saab 9-3 Årsmodell 1999

Mvh Adam Josefsson

"har torkat av på det stället(balken som går tvärs över ) som det har droppat på men det är inte mycket som jag ser på kartongen. men någonstans ovanför denna balk så finns det något som läcker i vilket fall"
Senast redigerat av Adamski (27 juli 2011)

Forummoderator
26 361 Inlägg
27 juli 2011
I vilken form är det som läcker ut?

Vatten?
Olja?
Luft?
Glykol?
Spolarvätska?
Bromsvätska?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

116 Inlägg
27 juli 2011
Trådstartare
Vad jag har känt på lukten så skulle jag tro det är olja för det sugs inte upp så lätt av kartongen. Men det är ingen direkt lukt som direkt känner att det är olja heller.

Jag fyllde på styrservo olja för omkring 4 veckor sedan. Vilket jag fyllde på igen nu i veckan.men har kollat och följt slangarna inne i motorn men hittar inget tecken på läckage.

om det nu kan ge någon ledtråd!
Senast redigerat av Adamski (27 juli 2011)

Forummoderator
26 361 Inlägg
27 juli 2011
Styrservoolja ska man väl normalt sett inte behöva fylla på. I alla fall inte så ofta.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

116 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
NU efter någon dag har man märkt att servooljan har sjunkit. Men är det packboxen som läcker då? det är altlså omkring 15-20 cm från hjulet som det droppar lite

888 Inlägg
30 juli 2011
Från hjulet menar du framför eller bakom eller kanske in mot motorn?

Kolla slangen som går från botten på behållaren och ner till styrväxeln, brukar spricka.

116 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
HenkeTIC skrev:
Från hjulet menar du framför eller bakom eller kanske in mot motorn?

Kolla slangen som går från botten på behållaren och ner till styrväxeln, brukar spricka.

In mot motorn nästan i mitten mellan de två hjulen men klart närmare högra hjulet.

Har tittat noga det man ser men inget jag sett där så det måste vara någonstans på undersidan av min bedömning.

Tvivlare
2 266 Inlägg
30 juli 2011
packbox i styrväxeln kanske.

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

747 Inlägg
30 juli 2011
Kan vara som sagt inre läckage i styrväxeln, kommer du åt dammaskerna till den så pröva rucka lite på dom, hör du ett skvalpande ljud har du hittat felet wink

/ Toni Larsson

Sök