3162
Sök

Får inte huvudenheten att fungera som jag vill

27 Inlägg
4 april 2011
Trådstartare
Hej

jag har ganska kraftiga problem med min stero eller själva huvud enheten (denver cau-415) det verkar som den får ström från slut steget.
Är det möjligt??
hur löser man det?

det hände förut när jag va ute och körde då stanna texten på displayen upp men musiken forsatte kunde ta ut displayen men musiken forsatte det va inte förens jag stängde av bilen sen starta den igen som det vart tyst men då lös inte displayen i stället.

skulle vara väldigt tack sam om jag fick hjälp med detta smile
Senast redigerat av bjornen_93 (4 april 2011)

http://www.garaget.org/?car=250271
"Oversteer is when you're having fun, and your friends in the car think they're going to die. Understeer is when you're friends in the car are having fun, and you think you're going to die."

77 Inlägg
2 augusti 2011
vilken kabel ska Rem kabeln till slutsteget kopplas ihop med? smile

3 187 Inlägg
2 augusti 2011
-Johansson- skrev:
vilken kabel ska Rem kabeln till slutsteget kopplas ihop med? smile

rem kabeln?? antar du menar rmt "remote" kabeln? den kopplar du till tändningen så steget startar när du vrider om nyckeln. brukar vara en blå/vit kabel.
är du osäker så testa och mät med en multimeter.

229 Inlägg
2 augusti 2011
Till tändningen? hmm Brukar finnas en remote kabel från stereon som man ska koppla in sig på så stegen bara går när stereon är igång. (den är oftast blå/vit)

Sen tror jag inte det är där felet ligger då stereon inte stänger av sig när han tar loss fronten, tror svaret är så simpelt som att det är denver och denver är billig skit?
Senast redigerat av Frallam (2 augusti 2011)

3 187 Inlägg
2 augusti 2011
Frallam skrev:
Till tändningen? hmm Brukar finnas en remote kabel från stereon som man ska koppla in sig på så stegen bara går när stereon är igång. (den är oftast blå/vit)

Sen tror jag inte det är där felet ligger då stereon inte stänger av sig när han tar loss fronten, tror svaret är så simpelt som att det är denver och denver är billig skit?

yes, dåligt formulerat av mig, den ska iaf till en kabel som får ström när du vrider om nyckeln.
dock svarade jag inte till TS utan till "johansson"
Senast redigerat av big-jepp (2 augusti 2011)

77 Inlägg
2 augusti 2011
aa jag vet att det brukar finnas det. men på den här Hu finns inget. och grön/gul kabel brukar vara jord. men inte på den här. så ja klippte av den grön/gula och nöp ihop den igen med "rmt "remote" kabeln emellan! går super bra smile

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
2 augusti 2011
big-jepp skrev:
Frallam skrev:

yes, dåligt formulerat av mig, den ska iaf till en kabel som får ström när du vrider om nyckeln.
dock svarade jag inte till TS utan till "johansson"

remote kabeln från stereon skall gå till remote uttager på steget, inte till någon ström..
remote kabeln från stereon brukar vara blå/vit som sagt. eller blå som min jag har nu.
den kabeln får ström när stereon är igång!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

77 Inlägg
2 augusti 2011
på den här steroen finns ingen sån, har kollat, mätt och slistat ut att när ja slår på tändningen startar steget! allt funkar prima för min del!

Sök