3161
Sök

Behöver AKUT hjälp med min saab!

Bredbands Tekniker
176 Inlägg
28 juli 2006
Trådstartare
´Mitt batteri blev urladdat idag för jag hade på stereon när jag vaxade bilen.Ringde en polare som kom med startkablar och vi startade bilen.Men nu till problemet!! Nu så lyser SRS lampan, ihela tiden när jag kör....(i instruktionsboken så står det att det har med airbagen att göra)

Vad kan ha hänt som gör att den lyser och vad ska jag göra för att få bort den??

Ska sälja bilen imorgon så jag vore tacksam för hjälp NU!!!!

Jag har en saab 900 2,0T -95...
Senast redigerat av Roadkiller (28 juli 2006)

Smärta är skönt, tills det gör ont.!!
Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...

volvoraggare
4 776 Inlägg
28 juli 2006
kortis kanske eller prova med att mäta upp spänningen i battriet  du kan ha fått en kortslutning på batteriet och då räcker det med att byta batteri

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Bredbands Tekniker
176 Inlägg
28 juli 2006
Trådstartare
men allt fungerar ju som det ska!!bara att lampan lyser när man kör...

Att jämföra en Volvo med en Saab är som att jämföra en kontainer och ett jaktplan...

302 Inlägg
28 juli 2006
Hoppas detta kan vara till hjälp. Hämtat från Saab forum. Dumt bara att verkstäderna är stängda imorrn.

"Srs lampan kan du inte fixa själv, måste släckas med tech2 lika så behövs det för att läsa felkoden, görs hos verkstad" eller hos någon som har tillgång till tech2.

http://forum.saabturboclub.com/viewtopi … =srs+lampa

593 Inlägg
28 juli 2006
stämmer bra det, jobbar dagligen med saab och opel o det är tech 2:an som kan lösa detta problem..

men varför den lyser efter strömavbrott är lite halvskumt...

Bredbands Tekniker
176 Inlägg
28 juli 2006
Trådstartare
ja det tycker jag me..
Lite mer info...

Jag tog bort fronten i onsdags för att komma åt dimljusen och putsa fronten lite bättre och då var jag tvungen att ta bort balken oxå, (jag läste i en saab bok att man skulle vara försiktig och inte slå tillbaka balken), men det lyste inte ngt varken i onsdag, torsdag, fredag.så monterade jag tillbaks fronten idag och hade stereon på, de som gjorde att batteriet tog slut, sen efter start med  startkablar så lyster lampan...

Ngt som jag gjort fel??
CHECK ENGINE lampan lyste oxå men efter att jag haft - kabeln på batteriet borta ett tag så slockna den..

302 Inlägg
28 juli 2006
Kan någon srs sensor fram skadats när fronten sattes tillbaka tro hmm

Bredbands Tekniker
176 Inlägg
28 juli 2006
Trådstartare
ja det tänkte jag me men det satt inga kablar eller kontakter på den balken jag tog bort...

hmm hmmm skuumt..

302 Inlägg
28 juli 2006
Den kanske helt enkelt bara fått sig ett spel när batteriet la av. Varit med om felkod innan som bara dykt upp som sedan inte visat något fel hos Saab.

Why We Are?
38 Inlägg
19 januari 2007
samma fel på min 900! den bara lyser å lyser efter en utladdning av batteriet!  hm om man ska va elak kan man ju sätta ett plåster över lampan:)
NEJ! DET VAR ETT SKÄMT...

Sök