Japp, tidigare idag så klarade jag teorin och har nu bokat en tid i Uppsala under morgondagen. Är det någon som har tips på vad som kan vara bra att tänka på när man kör där? Något speciellt?
Jag skulle aldrig köra upp där.... ett helvete med all fordons trafik förbjuden och enkelriktat..... Men en kussis som dom kommer köra med dig säkert är att dom till ex säger att du ska ta nästa höger och det kan vara en enkelriktad gata så säger nästa höger så svänger du nästa tillåtna höger
Tack! Det skadar inte att försöka, jag känner mig ganska säker på min körning så jag hoppas på det bästa. Går igenom säkerhetskontrollerna och memorerar dem just nu
körde själv upp i uppsala i september 06, kuggade första gången dåra.. va pitt nervös, men hittar du bra så äre nog ganska lugnt, va noga med att planera körningen eftersom det finns ju sånna där satans bussfiler så man måste köra lite slalom vid stationen. men ta de lugnt bara så gåre nog bra. jag körde fel andra gången i en rondell men vände på en mack bara så gör man nå litet fel så äre bara att ta de me en klackspark
Som sagt, kolla alla förbannade enkelriktade gator överallt, dom är helt galna på högerregeln så tänk på den!!! Körde upp i Uppsala och är en heeeeelt värdelös stad att köra upp i...
Livet är inte en dans på rosor....det är en lek också
Tackar! Ja, det är väl inför våren och sommaren som dem flesta vill ha lappen Jadå, nu snöar det som attan så lugnt skall jag ta det.. tills den torra asfalten smyger fram