Är det mycket vatten eller lite? spottar den vit rök ? går den sämre ?
I förrgår när jag fyllde på med vatten för att ta mig hem från affären så var det ganska kraftigt dropp, snudd på att det rann. Nu när jag var ute och trodde jag skulle få fylla på mer, för jag skulle flytta bilen, så gick det knappt i nåt vatten alls. Den har alltså inte läckt ett skit. Jag körde en sväng i tron om att den kanske börjar läcka när den blir varm bara men det var bara ifrån expansionskärlet det pyste ut vad jag kunde se. För mycket vatten där månne? Fattar ingenting. Hörde också ett väsljud som jag inte kan minnas att jag hört förut...verkade komma ifrån påfyllningslocket eller däromkring.
Det enda som jag kan säga verkar sämre är tomgången.
Kör en sväng och låt motorn bli lagom varm så att alla komponenter expanderas sedan så svänger du förbi närmsta verkstad och ber dem trycktesta kylarsystemet.
Har för mig att vattenpumpen drivs av kamremmen på dessa, dvs pajjar pumpen kuggar remmen över och motorn blir totalskrot... så kolla pumpen innan du ens tittar på startnyckeln.
Har för mig att vattenpumpen drivs av kamremmen på dessa, dvs pajjar pumpen kuggar remmen över och motorn blir totalskrot... så kolla pumpen innan du ens tittar på startnyckeln.
Har för mig att vattenpumpen drivs av kamremmen på dessa, dvs pajjar pumpen kuggar remmen över och motorn blir totalskrot... så kolla pumpen innan du ens tittar på startnyckeln.
Någon som kan konfirmera detta?
Kollade nyss. Är det 2.5 liters? motorkod KL (brukar stå på kamremskåpan), så går vattenpumpen inte på kamremmen
Har för mig att vattenpumpen drivs av kamremmen på dessa, dvs pajjar pumpen kuggar remmen över och motorn blir totalskrot... så kolla pumpen innan du ens tittar på startnyckeln.
Någon som kan konfirmera detta?
Kollade nyss. Är det 2.5 liters? motorkod KL (brukar stå på kamremskåpan), så går vattenpumpen inte på kamremmen