om larmet har nån form av startspärr tror ja inte det är kopplat till startmotorn utan troligen soppatillförlsen eller tändningen isf...
startmotorn kräver mycket ström, så att batterispänningen går ner på 10V vid start kanske inte är helt onormalt, speceillt inte om axeln har fastnat och bara står o försöker dra runt...
mät direkt på anslutningarna till startmotorn så du vet om det funkar! 12V konstant på den tjocka kabeln och 12v på den tunna kablen vid läge 3 på tändlåset. och naturligtvis kolla att du har jord vid färstskruvarna. (vill minnas att den jordar direkt i gods o inte via kabel/fläta)
har du ström så kan de vara så att startmotorn "hängt" kvar i startkransen, och när du körde en bit så slog det till slut stopp i startmotorns axel och dödade bilen. och troligen därför den inte funkar nu heller

Senast redigerat av blink_pj (18 augusti 2011)
* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!