4423
Sök

Batteri Panik Hjälp!!!!!

154 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
hallå

jag kopplade ur mitt ljud idag och då råkade pluskabeln hamna emot minuspolen på batteriet.
är det batteriet som gått åt helvete!?
ingenting funkar i bilen.. inga säkringar har gått..

har panik!!! tacksam för snabbt svar!!

612 Inlägg
18 augusti 2011
Du får nog beskriva lite mer av vad som hänt. Om en lös pluskabel som egentligen ska gå från pluspolen på batteriet råkar komma emot något annat ska normalt sett ingenting hända, eftersom kabeln inte är inkopplad till någon strömkälla (den sitter ju inte på pluspolen).

Batterier dör inte heller för att man råkar komma emot en pol med nån kabel.

679 Inlägg
18 augusti 2011
Det va nått jag lyckade med förr många herrans år sen när jag gick i skolan. Då gick en huvudsäkring åt skogen... den satt separat för sej själv... kommer inte ihåg vad det var för bill eller så.. men vi böt den säkringen o så vare bara tuta o köra sen...

154 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
Alfzone skrev:
Det va nått jag lyckade med förr många herrans år sen när jag gick i skolan. Då gick en huvudsäkring åt skogen... den satt separat för sej själv... kommer inte ihåg vad det var för bill eller så.. men vi böt den säkringen o så vare bara tuta o köra sen...

tack för svaret, det roliga med det hela här var ju att jag hade glömt att jag lossat pluspolen efter jag smälte kabeln.(i panik då) inte konstigt att den inte startade, skruvade fast polen riktigt sen funkade allt.. tongue hahah

679 Inlägg
19 augusti 2011
vi_olofsson skrev:
Alfzone skrev:

tack för svaret, det roliga med det hela här var ju att jag hade glömt att jag lossat pluspolen efter jag smälte kabeln.(i panik då) inte konstigt att den inte startade, skruvade fast polen riktigt sen funkade allt.. tongue hahah

ja, då kan det vara lite svårt o starta...tonguetongue

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 augusti 2011
2§ När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§).
Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

3§ Rubriksanvisningar: Allmänna
Informativt och beskrivande - Det är viktigt att läsaren snabbt kan bilda sig en uppfattning om vad tråden handlar om innan man läst inlägget. Därför är det viktigt att få med trådens syfte direkt i rubriken genom en tydlig formulering. Det ger dig bästa möjliga respons. Var övertydlig!
Ej kort och generellt - Rubriker som "Hjälp", "Trim?", "Nån som vet?" eller annat intetsägande som "Kolla in den här" är inte godkända.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök