4666
Sök

Kondensator Problem!

35 Inlägg
35 Inlägg
1 augusti 2011
Trådstartare
Nu fick jag igång kondensatorn smile
Men nu har jag ett annat litet problem smile Bilen Laddar inte helt hundra hmm Den vandrar mellan 13,7 till 13,8 och den ska ju ladda i 14,4 V? hmm

3 187 Inlägg
2 augusti 2011
november7 skrev:
Nu fick jag igång kondensatorn smile
Men nu har jag ett annat litet problem smile Bilen Laddar inte helt hundra hmm Den vandrar mellan 13,7 till 13,8 och den ska ju ladda i 14,4 V? hmm

ja spänningen ska ligga på ca 14,4.
jag skulle gissa på att generatorn är kass, kolla kolen i den annars är det nog bara byta den som gäller.

2 665 Inlägg
5 augusti 2011
evilaudio skrev:
ChriZtoffer skrev:
Eller en vanlig 12V glödlampa kopplad i serie ned pluskabeln. smile

de e bara fegt å tar lång tid.. wink

har aldrig gjort sånt tjaffs.. big_smile

big_smile

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

35 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
Tja nu har jag 2st batteri till mitt steg men det klickar endån av hmm Men visst man kunde spela lite längre men inte mycket hmm De ena batteriet ligger på 55AH och de andra på 64AH tongue men sen är det en annan sak som är lite konstigt, Steget börjar lukta konstigt efter ett tag. Det luktar typ bränt bakelit.
Tack på förhand / Stefan

21 761 Inlägg
20 augusti 2011
Mät vilken spänning det är på stegets plint där strömkablarna sitter fast, sedan kan du mäta på det batteri som sitter närmast steget vilken spänning det visar där. Skillnaden ska inte vara speciellt mätbar och spänningsnivån ska inte sjunka ner mot 11 V. Se till att batterierna är uppladdade innan mätningen. smile

Det ska inte lukta bränd bakelit från steget. Skriv vilken impedans basens talspolar har och hur du har kopplat ihop spolarna, dvs i serie eller parallellt.

35 Inlägg
20 augusti 2011
Trådstartare
Okej då ska jag mäta spänningen sen smile
Jag vet att basen har 2 - och 2 +, och i steget har jag detsamma. MEN Det går bara 2 Kablar från lådan och in i steget.

21 761 Inlägg
20 augusti 2011
Orsaken till min fråga om impedansen hos basens talspolar är att steget bara tål ner till 2 Ohms belastning, då gäller det att inte talspolarna har 2 Ohms impedans och är parallellkopplade med varandra. Om du inte vet talspolarnas impedans så kan du skriva vad lådan heter, om det nu är en fabriksbyggd låda alltså. smile

35 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
Basen är i 4 Ohm och steget klarar 4 och 2 ohm.

Ni kan ju kolla in på mitt Fotoalbum har lite bilder på basen och steget där.

21 761 Inlägg
21 augusti 2011
Då är det ju iaf inte något problem med impedansen, det var bra. smile

35 Inlägg
21 augusti 2011
Trådstartare
Aa okej smile

Men du kan ju kolla in på mitt Fotoalbum om du inte redan har gjort de ? smile

Kommentera gärna smile

Sök