3450
Sök

Info om byta motor i 740

Fordonsmekaniker
342 Inlägg
22 augusti 2011
Trådstartare
#1
Hey

Jag ska byta motor i min 740 -88 GLE till en 940 ltt motor.

Måste jag byta kabelhärva på denna bilen? Vet att många på detta forumet har gjort samma sak.

Vill gärna veta detta INNAN jag köper motor, tacksam för svar.

Mvh
Senast redigerat av Daww3 (22 augusti 2011)

DawwE

33 Inlägg
22 augusti 2011
#2
är de elektroniskt insprut (jetronic) räcker de att byta till boxarna från en 940T


33 Inlägg
22 augusti 2011
#3
är det motronic ska det väl gå att använda boxarna från 740 turbon (ET motorn) Vet dock inte hur det är med TPS givaren på spjället, men de är nog samma. Glömde tillägga detta.


huh?
10 427 Inlägg
22 augusti 2011
#4
B230E har Bosch K-Jetronic insprutningssystem (mekaniskt) och EZ 118K tändningssystem.

Inget är lika dvs wink

Edit: B230FK har Bosch LH-Jetronic 2,4 insprutningssystem och EZ-116K tändningssystem.
Senast redigerat av steifan (22 augusti 2011)


33 Inlägg
22 augusti 2011
#5
jasså de sitter mekaniskt på dessa? Då blir de till o byta , Sillman har en kabelhärva till en FK liggandes såfall


Fordonsmekaniker
342 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
#6
Då måste jag alltså byta kabelhärva?

Hur många timmars jobb pratar man om då? smile

DawwE

33 Inlägg
23 augusti 2011
#7
Jadu, beror på hur fort du gör de. slita ut är väl inga problem, de jävliga är att få dit alla nya sladdar på sin plats.



Sök