2892
Sök

Bromsar som ligger på bak, toyota corolla t sport ?

40 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
Hej, har en toyota t sport 02.

Problemet är att bakbromsarna ligger på, hade gjort det ganska länge till o från(ca 4 mån), men hjälpte svärfar till att plocka loss, smörja upp handbromsen (sitter i trumman bak), och byta beläggen till skivorna bak både höger och vänster.

Dock har problemet kommit tillbaka, och bromsarna ligger på bak hela tiden, och på ca 3 månader har bromsbelägget slitits ut mer eller mindre helt och hållet på vänster sida bak.

Några tips?, är det oken som strular?.

Spontan, gillar att polera, och lära mig mer om meckandet

1 277 Inlägg
23 augusti 2011
är det glidok eller vanliga? handbroms i ok eller trummversionen?

40 Inlägg
23 augusti 2011
Trådstartare
Dom sitter i trumman har jag för mig.
http://autokatalogen.se/afw/uppsala/vie … dNo=286406
Sånt ok är det.

Spontan, gillar att polera, och lära mig mer om meckandet

1 277 Inlägg
23 augusti 2011
Det är ett glidok, går kolven tillbaka om du klämmer tillbaks den med polygrip/rörtång? Rengör glidpinnarna och kolla om dom små damaskerna är hela för glidpinnarna. Smörj inte upp grejerna med kopparpasta för det rostar bara, använd nån annan typ av smörjning.

Fri fart för ett fritt folk!
14 368 Inlägg
23 augusti 2011
trumma är det inte du visar på bilden utan ett bromsok

börja med att kolla glidpinnarna att dom glider lätt men fungerar det perfekt är det ok byte som gäller
går säkert att renovera och smörja och ha sig men det blir sällan bra

Kör fort så hinner inget hända...

1 277 Inlägg
23 augusti 2011
Growe skrev:
trumma är det inte du visar på bilden utan ett bromsok

börja med att kolla glidpinnarna att dom glider lätt men fungerar det perfekt är det ok byte som gäller
går säkert att renovera och smörja och ha sig men det blir sällan bra

vad jag mena är att om handbromsen sitter i oket eller om det är en skiva med en trumma för handbroms. ok med handbroms som är inbyggt brukar kärva rätt ofta

Sök