Hejsan!
Har hittat problemet, vattenpumpen va trasig. Bytt nu och verkar hålla tätt! Men självklart är inte problemen slut, när ett problem är löst börjar det andra problemet.
Har varit klantig och o-erfaren nog att inte hålla koll på oljenivån i motorn. Bilen började gå skumt, kändes som misständningar.
Efter som bilen INTE hade problemet innan jag lämna in bilen för byte av vattenpump men hade problemet när jag fick tillbaka den så tog verkstaden in bilen igen för att kolla om felet låg pga deras byte av vattenpumpen (att dom gjort någon tabbe vid monteringen) det var då dom såg att oljenivån var låg, fyllde på 2,2L olja.
Har dock kört lugnt med bilen sedan problemet med kylarvätskan uppstod så hoppas hoppas att jag inte pajat något.
Kan det vara turbon som är på gång att ge upp? Provade att gasa på lite på 1an och 2an, då kändes allt som vanligt. Det var dock ca 25 grader varmt ute så bilen drog ju inte iväg lika bra som när jag körde sist vilket var på kvällen när det var 12-13 grader ute bara. Men när jag la i 3an och gasade så betedde sig motorn och turbon väldigt skumt. Kan inte riktigt förklara hur, men kändes som att turbon inte ville ladda riktigt och att den misstände lite. Har provat byte tändkasset men det hjälpte inte.
Mvh Johan
Senast redigerat av Johan_Hellberg (24 augusti 2011)