2703
Sök

Försöker dom ta min bil ?

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
25 augusti 2011
Hade utan tvekan flyttat på bilen direkt.. Riktigt läbbigt!

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

342 Inlägg
26 augusti 2011
Finns ju ett annat tänkbart alternativ. Håll koll på Blocket!
Du vet ... sälja bilen. Billigt. Lägg handpenning.
Att någon annonserar ut någon annans bil till reapris och lurar till sig handpenningar har hänt tidigare.

Sedan finns ju det helt otänkbara alternativet att han bara ville fota din bil utan några vidare intentioner än så ...
Eftersom han frågade om lov först så gissar jag faktiskt på det.
Som jag förstått det hade han kunnat fota bilen oavsett vilket. Finns den möjligheten och personen är ett lowlife med skumma planer så brukar de inte bemöda sig om att fråga om lov.

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

321 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
9Femma skrev:
Finns ju ett annat tänkbart alternativ. Håll koll på Blocket!
Du vet ... sälja bilen. Billigt. Lägg handpenning.
Att någon annonserar ut någon annans bil till reapris och lurar till sig handpenningar har hänt tidigare.

Sedan finns ju det helt otänkbara alternativet att han bara ville fota din bil utan några vidare intentioner än så ...
Eftersom han frågade om lov först så gissar jag faktiskt på det.
Som jag förstått det hade han kunnat fota bilen oavsett vilket. Finns den möjligheten och personen är ett lowlife med skumma planer så brukar de inte bemöda sig om att fråga om lov.

Man hoppas ju att det bara va en kille som var intresserad. Får se vad som händer bilen är flyttad nu iaf. Så det borde vara lungt

Forummoderator
10 576 Inlägg
26 augusti 2011
Fotograferade du inte fotografen i fråga?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

321 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
torpis skrev:
Fotograferade du inte fotografen i fråga?

Nej det gjorde jag inte. :-(  Såhär i efterhand så skulle jag givetvis gjort det.

Rumpmas
3 860 Inlägg
26 augusti 2011
ekelund88 skrev:
HolmQvist skrev:
Kroat skrev:
De där är svårt och veta om han bara ville fota eller fota alla värde sakerna i bilen åsåvidare, Skulle du märka att nån har försökt/gjort inbrott så hoppas man att du kommer ihåg hur killen såg ut som fotograferade. Jävligt trisst om nått sånt händer sad Men jag hoppas verkligen på de bästa att han bara tyckte om bilen precis som vi alla andra (:

Tycker du inte ska oroa dig för mycket!

Jag kommer ihåg precis hur han såg ut. Jag kommer inte chansa och se om dom försöker göra inbrott utan bilen flyttas till annan ort omgående. ville bara höra om det är någon annan som varit med om samma sak. Har pratat med polisen och dom tror att det är ett beställnings jobb.

då hade jag låtit den stå o vänta in försäkringspengar! smile

Och hur mycket tror du han får tillbaka för allt godis på och i bilen när FB bara ersätter vad originaldelar kostar, säkerligen också med avdrag för bilens ålder (= begagnad turbo etc)?

2 656 Inlägg
26 augusti 2011
Andromeda skrev:
ekelund88 skrev:
HolmQvist skrev:

Jag kommer ihåg precis hur han såg ut. Jag kommer inte chansa och se om dom försöker göra inbrott utan bilen flyttas till annan ort omgående. ville bara höra om det är någon annan som varit med om samma sak. Har pratat med polisen och dom tror att det är ett beställnings jobb.

Och hur mycket tror du han får tillbaka för allt godis på och i bilen när FB bara ersätter vad originaldelar kostar, säkerligen också med avdrag för bilens ålder (= begagnad turbo etc)?

antagligen inte mindre betalt än han får på blocket smile

321 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
ekelund88 skrev:
Andromeda skrev:
ekelund88 skrev:

antagligen inte mindre betalt än han får på blocket smile

Ne förmodligen inte. Men jag har ju lagt ut mycket pengar utöver inköp på grejer som jag vill ha på min bil. Detta går ju aldrig att ersätta.

Sök