3990
Sök

V90/960 spindlar till volvo 740.passform??

174 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
Undrar lite om någon sätt på spindlar från en v90/960 till 740? Hur gör man med abs om man inte har de, skiter man i kabeln bara lr?? och hur passar dom, måste man bygga om något och isf vad?? hade tänkt att göra så jag kan köra med 850/v70 coilovers fram..

Tacksam för svar

mvh

5 089 Inlägg
5 december 2010
Jag vet inte om det passar, men varför inte köra med coilovers som passar direkt istället? Är ju ungefär samma prisklass.

\Lindgren

174 Inlägg
5 december 2010
Trådstartare
FLindgren skrev:
Jag vet inte om det passar, men varför inte köra med coilovers som passar direkt istället? Är ju ungefär samma prisklass.

Finns inte direkt så många kompletta coilovers till 740 förutom orginal då:P till 850/v70 finns de lite mer att välja mellan, + att du kan även justera cambern på 960/v90 spindlarna

Med lem
1 127 Inlägg
5 december 2010
Kaplehenke har, m&m motorsport har färdiga ben. även utanutan stötdämpare och topplagring m.m om man vill knåpa ihop något eget.

Eller vill du tömma plånboken totalt ringer du sellholm. wink
Senast redigerat av H3dlund (5 december 2010)

761 Inlägg
5 december 2010
H3dlund skrev:
Kaplehenke har, m&m motorsport har färdiga ben. även utanutan stötdämpare och topplagring m.m om man vill knåpa ihop något eget.

Eller vill du tömma plånboken totalt ringer du sellholm. wink

Eller om man inte vill tömma plånboken helt så kan man ringa mig wink

Skämt och sidor... läs igenom min projekttråd, där står allting som finns att veta i frågan om 960 spindlar på 740 smile

Det enda som inte står är att styrlederna inte passar, det är olika stora koningar i hålen.

Tokern
361 Inlägg
29 augusti 2011
http://l-m-r.se/product.do?productId=VO74088 Här har du ett färdigt kit smile

Det kallas volvo entusiast. Inte volvo nörd!

Sök