4392
Sök

Vad har audi a4 för högtalare orginal 1998?

2 405 Inlägg
1 september 2011
Trådstartare
Fick en a4 för några dagar sedan och ska nu köpa ett komplett system till denna eftersom orginalljudet är hemskt dåligt. Det sitter bara högtalare fram...

Finns det a4or med högtalare bak, till exempel i hatthyllan? Vill gärna ha högtalare bak men vill inte förstöra inredningen.

VAG Tekniker
101 Inlägg
1 september 2011
Nu ska vi se här om jag minns rätt. Är några år sedan jag hade min A4a.
På A4 B5 modellen så sitter det 4" komponent system fram. Finns adapter plattor så du kan sätta i 5.25" dock.
Hatthyllan är förberedd med hål för 5.25 Koaxialer. Även här finns adapter plattor att köpa så du kan sätta i 6.5". Dock kan tyg panelen skilja sig på dom olika B5 modellerna från -95 till -00. Om dom är förberedda med galler på panelen eller inte. Ifall inte så måste du göra hål för bak högtalarna.

Jag körde på Kicker KS50.2 5.25"s Kitsystem fram och Kicker KS650 6.5"s Koaxial högtalare till bak på min, dock med adapter plattor.

Lycka till.

2 405 Inlägg
1 september 2011
Trådstartare
Tack så jättemycket för ditt svar smile Får ta och kolla efter en ny hatthylla då smile

VAG Tekniker
101 Inlägg
1 september 2011
Ingen fara smile Om jag tror mig rätt så ska -00'ans hatthylla ha förberett med galler för högtalare. Så ett tips är ju och kolla någon skrot eller liknande.
Annars kan du ju alltid höra med reservdels killarna på en VAG verkstad vad dom tar för en ny smile

660 Inlägg
1 september 2011
Audi har 5,25" fram 3" djup samt 6,5" bak, finns addaptrar att köpa så det bara är att droppa i högtalare bak wink

http://www.mobiletoys.com

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

Sök