3358
Sök

Audi a6 2,6 1995 varvräknar problem

158 Inlägg
31 augusti 2011
Trådstartare
God dag.. jag köpte en annan instrumentpanel till min ådi och fick bekymmret med att varvräknaren ligger några tusen mer i varv en vad den ska göra. normalfallet så ligger varvet på 4000 i 130. men med den andra panelen som sitter i nu så ligger varvet på 6000 i 130..  om nån vet vad det kan vara för fel så får ni gärna skriva och förklara.

jag filmade lite idag så ni kan se vad jag menar

http://www.youtube.com/watch?v=zKN9EnIA0Jo

Motborgare
1 099 Inlägg
1 september 2011
Du har en sexcylindrig motor. Panelen du köpte är från en fyrcylindrig.

-- K

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 september 2011
Inte säker på att dessa har det men lite äldre modeller har iaf en switch där du kan välja mellan 4, 5 eller 6cyl samt bensin/diesel.

För säkerhets skull bör du kolla upp hastighetsmätaren med GPS också.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

158 Inlägg
1 september 2011
Trådstartare
jo jag förstod efter ett tag att ja förmodligen hade köpt panelen från en cylinder fattigare bil. de satt ingen motor i den bilen jag tog panelen från.. men hastigheten stämmer med en avikelse på 5 km. plus att denna panel har gått 2000 mil längre en va bilen har. men tack för svaren

Försöker iaf
12 819 Inlägg
1 september 2011
equinoxe skrev:
jo jag förstod efter ett tag att ja förmodligen hade köpt panelen från en cylinder fattigare bil. de satt ingen motor i den bilen jag tog panelen från.. men hastigheten stämmer med en avikelse på 5 km. plus att denna panel har gått 2000 mil längre en va bilen har. men tack för svaren

Men det ordnar ju sig med varvräknaren ifall du har en sådan typ där du kan ändra till rätt cylinderantal.
Hastighetsmätaren bör du ju kunna flytta över från den förra panelen till den nya så länge inte själva mätaren är sönder, då får du ju rätt miltal.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök