3716
Sök

Stora bromsproblem, VW golf 1.8 mkIII

8 Inlägg
1 september 2011
Trådstartare
Hej. Jag har fått en golf III 1.8 av min granne för ett jobb jag gjorde åt honom, alltså är den inte direkt fläckfri.
Ett enormt problem är att bromspedalen går i botten, inget tryck byggs upp och det kommer ett metalliskt ljud från frambromsarna som bäst liknas med när man slår två hammare mot varandra. Om man trycker ner bromsen helt bromsas bilen lite, men bromsarna hugger och pulserar något rent helvetiskt. Min granne använde bilen som pendlarbil varje dag fram till för ungefär två månader sedan och då fanns inte problemet, den har stått still hela hans semester och nu köpte han ny bil. Det var när han skulle flytta den gamla golfen som han märkte problemet. Ingen olja finns på marken där den stått och det finns bromsvätska i behållaren.
Någon som vet vad det är? Vad behöver bytas?

Har redan frågat på gtiklubben.nu men utan att få svar, tänkte att jag kan testa här också

Tack på förhand /Morris

270 Inlägg
2 september 2011
Eftersom ni/du har trampat pedalen i botten finns risk för att huvudbromscylinern är slut. Sen så är det nästan helt säkert så att bromsskivorna och beläggen behöver bytas

Sök