4492
Sök

05--> Stereobyte i S60/V70 någon?

289 Inlägg
19 januari 2007
Trådstartare
Hejsan!

Det är så att jag har kollat runt lite och inte sett något forum ang. att byta till den nya modellen utav AC och Stereo i Volvo s60/V70 iaf, men kan hända att jag varit lite förslarvig med att leta dåligt!

Jag skulle vilja byta ac anläggningen och stereon till den nya ifrån min befintliga S60 årsmodell 02:a.. Den nya är lite mindre och kompaktare modellen, är det någon som har gjort detta eller vet något om det som kan ge mig lite tipps på traven?

Jag är tacksam för all hjälp, små som stora ledtrådar!

Med Vänliga Hälsningar
Tim Eriksson

289 Inlägg
20 januari 2007
Trådstartare
Ingen annan som är lite mera kunnig på detta området?

MiKeY
85 Inlägg
24 januari 2007
Byt till annan stereo istället varför fortsätta köra volvo original när du aldrig kan få ut bra ljud ur den stereon till steg osv..
ja satte i en indash stereo riktigt fränt.. så nu har ja dvd i bilen o bra ljud.. enkelt..

Mvh Robert,,

10 287 Inlägg
24 januari 2007
Jag tror att halva din bil kan sluta funka om du gör detta. Om Volvo gör som många andra med CAN-bus så pratar alla styrenheter med varandra och dyker det upp nån ny individ så blir det felkoder överallt.
Du kan dessutom få en jätteöverraskning nästa gång bilen är inne på Volvo-service och dom tankar hem ny programvara. Visar det sig då att bilens identitet och stereon inte matchar så kan du stå där med en tyst,raderad stereo. Och en AC som slutar funka....

/Göran

Gatzone skrev:
Hejsan!

Det är så att jag har kollat runt lite och inte sett något forum ang. att byta till den nya modellen utav AC och Stereo i Volvo s60/V70 iaf, men kan hända att jag varit lite förslarvig med att leta dåligt!

Jag skulle vilja byta ac anläggningen och stereon till den nya ifrån min befintliga S60 årsmodell 02:a.. Den nya är lite mindre och kompaktare modellen, är det någon som har gjort detta eller vet något om det som kan ge mig lite tipps på traven?

Med Vänliga Hälsningar
Tim Eriksson

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

3 295 Inlägg
24 januari 2007
Sharky skrev:
Jag tror att halva din bil kan sluta funka om du gör detta. Om Volvo gör som många andra med CAN-bus så pratar alla styrenheter med varandra och dyker det upp nån ny individ så blir det felkoder överallt.
Du kan dessutom få en jätteöverraskning nästa gång bilen är inne på Volvo-service och dom tankar hem ny programvara. Visar det sig då att bilens identitet och stereon inte matchar så kan du stå där med en tyst,raderad stereo. Och en AC som slutar funka....

/Göran

Gatzone skrev:
Hejsan!

Med Vänliga Hälsningar
Tim Eriksson

Sharky har helt rätt på den punkten.. jag jobbar på Volvo verkstad, dock lastbilar men personbilar ligger på andra sidan vägen... din bil kommer strula strula jävligt mkt om du inte programmerar om grejor och det blir bara massa krångel.. du kan byta till en eftermarknads stereo men hör med den lokale Volvo verkstan innan du gör nåt.. annars kan det bli dyr felsökning!

MVH Johan
Senast redigerat av Slave_joe (24 januari 2007)

Sök