4649
Sök

Dumpventil saab

13 Inlägg
29 augusti 2011
Trådstartare
Tjenare! tänkte höra med den som är lite mer motorkunnig än en annan, tänkte köpa en dumpventil till min saab 900 2.0T -97 men undrar var exakt jag hittar denna om jag ska byta och om man ska ha återcirkulerande eller öppen.
Tacksam för svar!

MVH Jonte

3 295 Inlägg
29 augusti 2011
jag tycker du ska ha orginal, den duger gott. ett sportluftfilter så pyser det bra.

2 Inlägg
29 augusti 2011
du har röda toppen i din va och då kan du inte ha öppet och dump kan du hitta på mekonomen för typ 500 spänn

13 Inlägg
29 augusti 2011
Trådstartare
Allright! vet du om ett sånthär skulle fungera? http://shop.speedparts.se/sv/prod/sport … ilter.html

3 295 Inlägg
29 augusti 2011
han har trionic 5 och kan därmed köra med öppen eller återcirkulerande hur han vill då bilen saknar luftmassemätare.

du ska ha http://shop.speedparts.se/sv/prod/open- … kit-1.html för att få ut nåt "dumpljud"

Lycka till

13 Inlägg
29 augusti 2011
Trådstartare
Okej tackar ödmjukast!

13 Inlägg
29 augusti 2011
Trådstartare
Såja då va de beställt! lägger ut en film på resultatet när de e klart!smile

3 295 Inlägg
29 augusti 2011
Det tycker jag verkligen, hoppas du blir nöjd!

5 710 Inlägg
30 augusti 2011
bolle84 skrev:
du har röda toppen i din va och då kan du inte ha öppet och dump kan du hitta på mekonomen för typ 500 spänn

Toppen på hans bil är precis som på alla andra saabar av nyare snitt aluminiumfärgad iom att toppen är i alu.
Jag fattar vad du menar men ditt inlägg är minst sagt förvillande....

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

Xenoholic
2 559 Inlägg
30 augusti 2011
Undrar bara varför han blev rekomenderas att köpa ett luftfilter när han frågade om han kan ha en öppen  (atmosfärisk) dump?
Kan ju inte påstå att man får samma Goa ljud med ett öppet filter som du får med en öppen dump. Eller? hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

3 295 Inlägg
30 augusti 2011
Aerocombi skrev:
Undrar bara varför han blev rekomenderas att köpa ett luftfilter när han frågade om han kan ha en öppen  (atmosfärisk) dump?
Kan ju inte påstå att man får samma Goa ljud med ett öppet filter som du får med en öppen dump. Eller? hmm

Man bör ju nästan börja nånstans eller hur? han kanske ville ha lite häftigare insugljud oxå wink

dessutom så frågade han om han skulle ha en återcirkulerande eller öppen, rekomenderade honom att köra orginal och köpa ett sportluftfilter istället.. är det fel av mig eller?
Senast redigerat av Slave_joe (30 augusti 2011)

Xenoholic
2 559 Inlägg
30 augusti 2011
Slave_joe skrev:
Aerocombi skrev:

Man bör ju nästan börja nånstans eller hur? han kanske ville ha lite häftigare insugljud oxå wink

dessutom så frågade han om han skulle ha en återcirkulerande eller öppen, rekomenderade honom att köra orginal och köpa ett sportluftfilter istället.. är det fel av mig eller?

Nä, det är väl inte fel men bara undrade. O varför inte ge honom en länk till en dump med då?
Funkar ju faktiskt att ha både "öppet filter" och en "öppen dump" men tänker inte skapa en debatt om det utan sätter min punkt här.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

493 Inlägg
2 september 2011
jag kör med en forge style återcirk som låter löjligt högt, så det är ingen omöjlighet att få en återcirk att låta "goare" än en öppen, trust me!

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se

13 Inlägg
10 september 2011
Trådstartare
Filmen ligger nu uppe med sportluftfiltret på! har inte orkat lägga in de förrän nu! tongue

Sök