4614
Sök

Audi a4 - 08 - Koppling

140 Inlägg
1 september 2011
Trådstartare
Har en Audi a4 TDI 2008.
När jag står stilla med bilen, och trycker kopplingen hela vägen, så hörs konstig ljud..
Vet inte hur ska jag förklara direkt...men man hör tydligt att det hörs lite konstigt...
Jag har frågat en vän och han säger att det har med hög kompression att göra...

Vet ni nåt om detta?

VAG Tekniker
101 Inlägg
1 september 2011
AtaPulja skrev:
Har en Audi a4 TDI 2008.
När jag står stilla med bilen, och trycker kopplingen hela vägen, så hörs konstig ljud..
Vet inte hur ska jag förklara direkt...men man hör tydligt att det hörs lite konstigt...
Jag har frågat en vän och han säger att det har med hög kompression att göra...

Vet ni nåt om detta?

Händer detta när bilen är igång eller under körning? Och är det mer som ett mekaniskt ljud?
Isåfall så kan det vara urtrampnings lagret som är glappt.

Jag har då iallafall aldrig hört talas om att kopplingen har något med kompet och göra.

140 Inlägg
1 september 2011
Trådstartare
När man kör den på tomgång och kopplingen är nedtryckt. Svårt och höra om det hörs nr man väl kör.
Men om jag inte trycker ner hela koppling hela vägen, så hörs det inget...bara när jag trycker hela vägen.

VAG Tekniker
101 Inlägg
1 september 2011
Då skulle jag nog säga till 99% att det är ett urtrampningslager eller en tryckplatta som spökar.

Men eftersom din bil är en -08 så borde väl du ha garantier kvar? Isåfall åk för guds skull in till en VAG verkstad och påpeka detta!

140 Inlägg
1 september 2011
Trådstartare
Jag köpte bilen nyligen..
Ägaren ska inget om det...men bilen är mycket välvårdad, det är bara det som gör mig lite orolig.
Vad är för garanti man har? Är det 3 år? Han sa inget om garanti.

140 Inlägg
1 september 2011
Trådstartare
Jag fick Blocket begagnadsförsäkring också..

747 Inlägg
1 september 2011
2års garanti är det, har bilen inte gått så väldigt långt så borde du få rätt bra goodwill annars.

/ Toni Larsson

140 Inlägg
1 september 2011
Trådstartare
Men som sagt, jag fick 6 månader garanti av Blocket och IF...
Det gäller säkert vid sådana fel

747 Inlägg
1 september 2011
Bör gälla det med även!

/ Toni Larsson

385 Inlägg
1 september 2011
Blocket garantin täcker mycket fel. En kund fick en flång ny automatväxellåda till s60 t6 -99 och den är fan inte billig! Åk till närmsta verksta!

VAG Tekniker
101 Inlägg
2 september 2011
Ny bils garantin på Audi är 3år. Så har bilen haft sin första regg f.o.m Sept -08 och framåt så finns garantier kvar.
Men som sagt finns Blocket garantin så kan denna också täcka upp. Som nämt, åk till närmsta VAG verkstad och kolla upp detta.

140 Inlägg
26 september 2011
Trådstartare
Goda nyheter idag.

Jobbet kommer gå på 50.000 kr....något med drivlina och växellåda spökar...

Tror ni att IF betalar hela beloppet? Och dem täcker över problem enligt papper.

747 Inlägg
26 september 2011
WiiWer skrev:
Ny bils garantin på Audi är 3år. Så har bilen haft sin första regg f.o.m Sept -08 och framåt så finns garantier kvar.
Men som sagt finns Blocket garantin så kan denna också täcka upp. Som nämt, åk till närmsta VAG verkstad och kolla upp detta.

Detta är vad Audi själva går ut med på deras nya bilar:
2 års nybilsgaranti
3 års vagnskadeförsäkring
3 års lackgaranti
12 års rostskyddsgaranti mot genomrostning utan krav på efterbehandling

/ Toni Larsson

Sök