Jag är spekulant på en bil som har en lackskada (se bild). Det jag undrar är om man på ett enkelt sätt kan fixa till skadan själv. Jag är i första hand ute efter att minimera risken för rost. Det behöver inte se helt perfekt ut.
Skadan är precis i nederkanten av bakluckan. Kan man köpa lackstift och försöka fylla i?
Eller är det bäst att lämna in till lackfirma? Vad kan det kosta i så fall?
bästa är som japmax säger slipa sen lacka om hela ger ju snyggare än ta en liten bit.. men det går det me.. men snyggast är man tar alltihopa vad det skulle kosta! 3000-5000 ungefär... (färg spackel,klarklack jobb )
Då är lackstift ett bra alternativ. jag la på Turtlevax rostremover tills jag skulle fixa min fläck, fungerade bra höll rosten borta så att det inte spred sig vidare så länge.
Tackar för svaren. Jag är som sagt inte jättepetig utan vill i första hand minimera riskerna för rost.
För bästa och billigaste resultat: slipa lite för att färgen ska fästa bra, måla dit lite grundfärg som skyddar mot rost, använd sedan ett lackstift i rätt färg för att sedan toppa med klarlack. Nästan garanti mot rost då!