BMW är väldigt mycket bil för pengarna också. Dom verkar falla väldigt snabbt i pris. Kolla bara flagskeppen 740/750 som är mindre värda än vad en Saab 9000 från samma år. Och 740/750 är ju en Maybach i jämförelse med lilla trehjulen Saab 9000.
Kan det han att göra med att det inte är så kul att reparera en BMW V8/V12:a när de börjar gå sönder kanske?
Saab 9000 var förövrigt bra mycket modernare och lyxigare än motsvarande BMW 1985 när den kom.
De bilar du länkar till är nästan tio år nyare. Länka till en -85:a.
Måste det vara en -85? Måste bilen vara 10 år älde än en Saab 9000 för att vara mindre modern mot en Saab 9000? Förstår inte vad du vill ha ut av det. Varför inte jämföra likvärdiga bilar (typ en Saab 9000 i samma skick och årsmodell som en BMW 740). Då kan vi vända steken och plocka fram en Saab från -85 och en BMW från -95. Det är ju såna jämföringar du vill göra. Det är 10 år mellan, TIO år! Varför jämföra bilar med sådant spann?
mazda 6an som länkades var riktigt fin! och lika så A8an från 03.. grymt snygg! Hmm... har inte tänkt på dom bilarna förut.. A8an 4.2, hur är dom att reparera?
mazda 6an som länkades var riktigt fin! och lika så A8an från 03.. grymt snygg! Hmm... har inte tänkt på dom bilarna förut.. A8an 4.2, hur är dom att reparera?
Om jag inte är ute och cyklar är karossen i aluminium, vilket gör det hiskeligt dyrt att reparera även enkla plåtskador. Inlösen för en fender-bender
A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
3 oktober 2011
#25
Andromeda skrev:
Mellwing skrev:
mazda 6an som länkades var riktigt fin! och lika så A8an från 03.. grymt snygg! Hmm... har inte tänkt på dom bilarna förut.. A8an 4.2, hur är dom att reparera?
Om jag inte är ute och cyklar är karossen i aluminium, vilket gör det hiskeligt dyrt att reparera även enkla plåtskador. Inlösen för en fender-bender
S8 har iallafall aluminium kaross! Det är jag väldigt säker på! Men kan ha otroligt fel. Hur det är med A8 vettefan.