Det är väl vad bilen rullade ut med original, sen beror de på hur ny bilen är om man får byta storlek (eller? har inte värst kolla på nya bilar och hur mycket man får ändra)
På min står det iaf 195/60R15
Medans jag egentligen har 215/55R16
Inte värst mycket bredare däck, inget polisen, besiktningen eller jag bryr mig om
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Det är väl vad bilen rullade ut med original, sen beror de på hur ny bilen är om man får byta storlek (eller? har inte värst kolla på nya bilar och hur mycket man får ändra)
Inte värst mycket bredare däck, inget polisen, besiktningen eller jag bryr mig om
jag tänker ju lite så att försäkringsbolagen tex får väl sin info om bilen den vägen och om jag har fetare/bredare däck så räknas det väl som lite lite säkrare än smalare däck.....eller är jag anal och löjlig nu ??
‎"Automatlådeolja, det är ett utmärkt glidmedel som alla borde ha stående på nattduksbordet!" bosse bildoktorn
jag tänker ju lite så att försäkringsbolagen tex får väl sin info om bilen den vägen och om jag har fetare/bredare däck så räknas det väl som lite lite säkrare än smalare däck.....eller är jag anal och löjlig nu ??
Bredare däck ökar väl risken för vattenplaning om man ska dra det så? Tror inte du får en bättre försäkringspremie med bredare däck
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
nä iochförsig så behöver man ju inte göra nånting om man slänger på andra fälgar.....men med breda däck så blir det kortare bromssträcka .......
Har du normal breda däck med bra mönster och abs så är det sak samma om du går upp en centimeter i bredd