4570
Sök

Ang uppgifter på bil hos transportstyrelsen

74 Inlägg
5 oktober 2011
Trådstartare
jag skrev in min bils reg-nr och upptäckte fel. däck o fälg storlek va helt o hållet fel

ska man bry sig ??

‎"Automatlådeolja, det är ett utmärkt glidmedel som alla borde ha stående på nattduksbordet!" bosse bildoktorn

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
5 oktober 2011
wena skrev:
jag skrev in min bils reg-nr och upptäckte fel. däck o fälg storlek va helt o hållet fel

ska man bry sig ??

ne

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

74 Inlägg
5 oktober 2011
Trådstartare
nähä....verkar konstigt att sånt inte stämmer men va vet jag.....

‎"Automatlådeolja, det är ett utmärkt glidmedel som alla borde ha stående på nattduksbordet!" bosse bildoktorn

Offroad Racing
3 122 Inlägg
5 oktober 2011
Antar att du inte har originalhjul o då är det inte så konstigt att det inte stämmer.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

74 Inlägg
5 oktober 2011
Trådstartare
henke_99 skrev:
Antar att du inte har originalhjul o då är det inte så konstigt att det inte stämmer.

det är så jag, valde ett utrustningspaket med en storlek större fälgar, så det är som det ska va då?

Det är väl vad bilen rullade ut med original, sen beror de på hur ny bilen är om man får byta storlek (eller? har inte värst kolla på nya bilar och hur mycket man får ändra)

På min står det iaf
195/60R15

Medans jag egentligen har
215/55R16

Inte värst mycket bredare däck, inget polisen, besiktningen eller jag bryr mig om smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

74 Inlägg
5 oktober 2011
Trådstartare
RightFront skrev:
Det är väl vad bilen rullade ut med original, sen beror de på hur ny bilen är om man får byta storlek (eller? har inte värst kolla på nya bilar och hur mycket man får ändra)

På min står det iaf
195/60R15

215/55R16

Inte värst mycket bredare däck, inget polisen, besiktningen eller jag bryr mig om smile

jag tänker ju lite så att försäkringsbolagen tex får väl sin info om bilen den vägen och om jag har fetare/bredare däck så räknas det väl som lite lite säkrare än smalare däck.....eller är jag anal och löjlig nu ??

wena skrev:
RightFront skrev:

På min står det iaf
195/60R15

215/55R16

jag tänker ju lite så att försäkringsbolagen tex får väl sin info om bilen den vägen och om jag har fetare/bredare däck så räknas det väl som lite lite säkrare än smalare däck.....eller är jag anal och löjlig nu ??

Bredare däck ökar väl risken för vattenplaning om man ska dra det så?
Tror inte du får en bättre försäkringspremie med bredare däck smile

För Volvo i tiden
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.

812 Inlägg
5 oktober 2011
på min golf så står det att den skall ha 16" fälgar, det går inte att får på 16" fälgar....

74 Inlägg
5 oktober 2011
Trådstartare
nä iochförsig så behöver man ju inte göra nånting om man slänger på andra fälgar.....men med breda däck så blir det kortare bromssträcka .......

Finraggare
2 381 Inlägg
6 oktober 2011
Min nissan var reggad med fel modell och motorstyrkan på min Dodge är fel...

I love being a nobody - because nobody is perfect.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
6 oktober 2011
wena skrev:
nä iochförsig så behöver man ju inte göra nånting om man slänger på andra fälgar.....men med breda däck så blir det kortare bromssträcka .......

Det är väl strunt samma om vad som e vad. i blött väderlag är breda däck skit.

Du har inget att vara orolig för så sluta Nojja nu smile Mvh Kari

C H E V R O L E T <3

89 Inlägg
6 oktober 2011
Rullomkretsen får inte skilja mer än +/- 5% än orginal.

wena skrev:

Har du normal breda däck med bra mönster och abs så är det sak samma om du går upp en centimeter i bredd

För Volvo i tiden

Finraggare
2 381 Inlägg
6 oktober 2011
Vad är normalt när det kommer till däck? 275? 295? 305?

I love being a nobody - because nobody is perfect.

Sök