3571
Sök

850 t5 -97 som inte startar tips mottages mer än gärna

299 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
hej har en volvo 850 t5 -97 som inte startar har provat å bytt tändspole rotor och fördelare utan lycka det allra allra skummaste är att den startar till när den är nääästan slut på ström så den precis går runt då startar den till å går en sekund eller två sen dör den igen har provat flera gånger så de är inte bara en konstig tillfällighet

har även kollat att pumpen går å det verkar komma bensin framme vid fuelrailen

8 250 Inlägg
9 oktober 2011
Har du kollat så att du får gnista? Provat att ta ur stiften och hälla i en matsked olja i varje cylinder?

299 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
nej har inte provat så långt hade ingen hylsa som passade i min jourbil.......men varför tänder den till när det blir dåligt med ström i batteriet???

8 250 Inlägg
9 oktober 2011
Frågan är om det hänger ihop med batterispänningen, för sjunker den för lågt så gör inte motorstyrningen några startförsök. Min tanke var mer att dessa motorer kan va lite kinkiga att få fart på ibland när man kört korta bitar bland annat. Och det enda som hjälper då är att antingen nöta läääääääääääääääääääääääänge på startmotorn eller hälla i olja i cylindrarna. Så att den tänder till när batteriet håller på att ta slut kan va för att det tar så pass lång tid att få fram tillräckligt med olja för att ringarna ska börja täta och det blir vettig kompression.

EDIT: Alternativ 3 är att helt enkelt bogsera den tills den startar vilket vissa har fått göra. Dock skulel jag prova med att hålla i olja först.
Senast redigerat av Marlboroman (9 oktober 2011)

299 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
ja fast jag körde med startkablar på å då händer det ingenting bara går runt runt men så tog ja av startkablarna å körde nääästan slut på strömmen då tände den till gick ur direkt å hängde på startkablarna då går den bara runt tog av kablarna igen å precis innan strömmen tar slut så tänder den till jag gjorde så flera gånger

299 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
ingen som har någon mer idé===???

Sök