3292
Sök

Art nr på GLT kammar till volvo 850

Bounty hunter
671 Inlägg
14 oktober 2011
Trådstartare
#1
är det nån som vet hur ser att det är GLT kammar?

fick en topp som skulle vara ifrån en 850 GLT hittade dessa nummer på toppen : 01927 och 1001027P02

så nån som vet? eller ska leta efer andra nr eller bokstäver på toppen och vart sitter dom i så fall?


BT
110 Inlägg
14 oktober 2011
#2
Hmmm... Alla fyrventilstoppar är till antingen GLT eller turbo...roll

There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up.

Bounty hunter
671 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
#3
njae...det är jag inte helt säker på... hmm finns ju nån SE 140hk oxå....


BT
110 Inlägg
15 oktober 2011
#4
Nej, SE 140 HK är tvåventilade allihopa.

There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up.

Bounty hunter
671 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
#5
eccy243 skrev:
Nej, SE 140 HK är tvåventilade allihopa.

men med dubbla kammar?..... roll


8 255 Inlägg
15 oktober 2011
#6
Det finns en 2,0 variant av glt-motorn med 140hk också som har 20 ventiler. Men den gick mest på export och är väldigt sällsynt i sverige. Ska inte blandas ihop med dem 2,4L 140hk motorer som har 20 ventiler och elektroniskt spjäll. För övrigt så har även 10V-motorerna dubbla kammar.

Titta i bakänden på kammarna och ytan mot rotorn eller bländaren. Där ska det finns en kod bestående av 3 bokstäver, dem talat om vilka kammar det är.
Senast redigerat av Marlboroman (15 oktober 2011)


Bounty hunter
671 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
#7
Marlboroman skrev:
Det finns en 2,0 variant av glt-motorn också som har 20 ventiler. Men den gick mest på export och är väldigt sällsynt i sverige. Ska inte blandas ihop med dem 2,4L 140hk motorer som har 20 ventiler och elektroniskt spjäll. För övrigt så har även 10V-motorerna dubbla kammar.

Titta i bakänden på kammarna och ytan mot rotorn eller bländaren. Där ska det finns en kod bestående av 3 bokstäver, dem talat om vilka kammar det är.

okej, ska kolla,blir det bra att droppa ner dom i en 850 turbo?

det är en polare som ska ha grejjerna.... cool


8 255 Inlägg
15 oktober 2011
#8
bobafett skrev:
okej, ska kolla,blir det bra att droppa ner dom i en 850 turbo?

Beror väl på hur man ser på det. Den drar hårdare efter 4000 rpm men blir klenare på låga varv, märks väldigt väl på en 2 liters. Finns dock inte bara fördelar, den drar mer soppa när man gasar hårt, rasrisken ökar om man har original vevstakar och ska man göra någon större effektvinst så lär man mappa om.


Bounty hunter
671 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
#9
Marlboroman skrev:
bobafett skrev:
okej, ska kolla,blir det bra att droppa ner dom i en 850 turbo?

Beror väl på hur man ser på det. Den drar hårdare efter 4000 rpm men blir klenare på låga varv, märks väldigt väl på en 2 liters. Finns dock inte bara fördelar, den drar mer soppa när man gasar hårt, rasrisken ökar om man har original vevstakar och ska man göra någon större effektvinst så lär man mappa om.

okej....får prova lite lungt då....han har ju inget annat trimm än så länge

är det samma topp på turbo och GLT? eller skiljer det på typ ventiler o sånt?
Senast redigerat av bobafett (15 oktober 2011)


Bounty hunter
671 Inlägg
18 oktober 2011
Trådstartare
#10
är det samma topp på GLT och turbo?.....


8 255 Inlägg
18 oktober 2011
#11
bobafett skrev:
är det samma topp på GLT och turbo?.....

Nej


Bounty hunter
671 Inlägg
18 oktober 2011
Trådstartare
#12
Marlboroman skrev:
bobafett skrev:
är det samma topp på GLT och turbo?.....

Nej

okej,tack.....då kan vi kasta den..... tongue



Sök