3542
Sök

Chiptrim Audi A6 2,4 -04

512 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
Höj.

Börjar å fundera på å chiptrimma bilen.
Som sagt ere en Audi A6 2,4 Quattro Manuell. lite över 9000 mil på mätarn.

Någon som prövat detta chipet till sin ?
http://www.itsfun.nu/index.php?option=c … mp;itemid=

342 Inlägg
18 oktober 2011
Drar mej in på samma linje här jag oxå, lika bil med lika motor! Men det chipet som its fun har tycker jag inte gav så mycket, plus att jag blir osäker när jag läser på deras hemsida, det står "fordonsbeskrivning:fram- eller fyrhjulsdriven, 5-växlad manuell- eller automatisk växellåda, 6-cylindrar, V-motor, 24 ventiler, insprutningsmotor, katalysator", och där, 24 ventilen? finns väl ingen A6 som har 24 ventiler? jag har iaf 30 i min, 1.8T har jag för mej oxå kör 5-ventilsteknik om jag inte minns fel, och lika 2.7an, är väl bara 1.9TDI som har 4-ventilsteknik?
Men åter till frågan som tråden handlar om, är det någon som vet någon bra sida med chip till dessa motorer? Har sett i andra forum att folk skriver att det ska finnas chip upp till 200hk till dom här!

Once you go Skyline, you´ll never go back!

Avstängd
10 388 Inlägg
18 oktober 2011
Utan snäcka ger ju inte ett chip så mycket.

1.8T kör sen 95 iaf på A4 med 5v/cyl

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

342 Inlägg
18 oktober 2011
Ja, just därför jag blev fundersam. Kan dom inte ens skriva ut rätt info på hemsidan så vette fan om jag vill ha dom på min bil =P
Sen står det 170hk, jag har iaf 165 i min enligt Audi själva. Så då vet man ju inte ens om ökningen av chipet är rätt info! Surt att chipa och tro att man får närmare 190, men sen kanske bara en ökning på 5hk. Då kan jag lika gärna bara dra dit ett sportsystem och öppet filter =P

it_mutt skrev:
Utan snäcka ger ju inte ett chip så mycket.

1.8T kör sen 95 iaf på A4 med 5v/cyl

Avstängd
10 388 Inlägg
18 oktober 2011
Mnja, 2.4:an finns både med 165hk & 170hk faktiskt (samma vrid...dock så är 165hk:an typ 0.1 sekund snabbare 0-100)

Men gällande ventilerna så har alla C5:or (dvs  97b-04) 5v/cyl på bensinfronten

På dieselfronten finns dock både 2 & 4 ventilare
Senast redigerat av it_mutt (18 oktober 2011)

342 Inlägg
18 oktober 2011
Jaha, ja där lärde man sej nåt nytt då tongue

men du råkar inte veta av någon annan sida som har chip till dessa motorer? och då är det ju 165hk:an jag är ute efter tongue

Avstängd
10 388 Inlägg
18 oktober 2011
Nej, det är svårt att hitta "folk" som chippar utan turbo, just av den anledningen att priset blir "det samma", men det blir inte så mycket skillnad...10-15hk för 3-4000kr känns lite som saftiga pengar.

Tror nog man får ge sig på något mer "Omfattande" än bara nytt från Estrella för att det ska bli något vettigt av det utan turbo

342 Inlägg
18 oktober 2011
Jaha..  får köpa turbo då =P hehe..

Avstängd
10 388 Inlägg
18 oktober 2011
Det tycker jag nog wink

På min Audi gör ju steg1 ca 50hk och strax över 100nm, känns lite mer "lönt" helt enkelt smile

Sök